کارشناس واحد حقوقی اداره کل استاندارد استان اصفهان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این واحدهای تولیدی در راستای اجرای قوانین استاندارد و کنترل کیفیت محصولات تولیدی پلمب شده اند.
' مرتضی عامری ' با تاکید بر اینکه محصول آجر مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: آجر در استحکام و طول عمر ساختمان ها نقش مهمی دارد بنابراین بر تولید این محصول از نظر کیفیت و استاندارد، نظارت و کنترل می شود.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی پلمب شده در شهرهای مختلف استان اصفهان بوده اند، تصریح کرد: خط تولید این واحدها و کارخانه ها تا زمان فراهم شدن شرایط استاندارد، پلمب باقی می ماند.
عامری با اشاره به اینکه پرونده حدود 50 درصد از این واحدها به مراجع قضایی ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از آنها برای فراهم کردن شرایط و دریافت نشان استاندارد، اقدام کرده اند.
وی گفت: مصالح ساختمانی از جمله بتن، آجر و شن و ماسه طبق قانون استاندارد، مشمول استاندارد اجباری هستند و تولید و فروش آنها باید در شرایط استاندارد انجام شود.
مدیر کل استاندارد استان اصفهان نیز در این زمینه تاکید دارد که از تولید کنندگان محصولات با کیفیت حمایت می شود اما اجازه داده نمی شود برخی با تولید محصول غیر استاندارد، موجب تضییع حقوق مصرف کننده شوند زیرا مردم با پرداخت هزینه برای کالای غیر استاندارد متضرر خواهند شد.
غلامحسین شفیعی پیش از این نیز اعلام کرده بود که بیشترین مشکل استاندارد در این استان، تولید و استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ساخت و سازهاست.
به گفته وی موارد بسیاری از مصالح ساختمانی غیر استاندارد مانند تیرچه بلوک، بتن و لوله پلی اتیلن در کارگاه های زیر زمینی و غیر مجاز تولید می شود و لازم است شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی همت بیشتری برای جلوگیری از کاربرد این مصالح داشته باشند.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.