روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان روز یکشنبه به ایرنا اعلام کرد: این واحدها شامل 2 واحد تولیدی شن و ماسه و یک واحد تولیدی بتن آماده بودند که به دلیل منطبق نبودن با استانداردهای ملی مربوطه توسط نمایندگی این اداره کل در شهرستان گلپایگان پلمپ شدند و پرونده آنها به مراجع قضائی ارجاع شد.
بر این اساس، یکی از واحدهای تولیدی شن و ماسه و واحد تولیدی بتن آماده دارای پروانه استاندارد نبودند و یکی از واحدهای تولیدی شن و ماسه که پروانه استاندارد داشت، محصولات آن مطابق با ضوابط استاندارد های ملی نبود.
روابط عمومی استاندارد استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اهمیت کیفیت مصالح در دوام و مقاومت ساختمان ها بویژه در هنگام بروز بلایای طبیعی، این اداره کل با انجام بازرسی های دوره ای برکیفیت مصالح ساختمانی نظارت دارد.
اداره کل استاندارد استان اصفهان علاوه بر دفتر مرکزی در اصفهان دارای یک اداره در کاشان و یک نمایندگی در گلپایگان است.
غلامحسین شفیعی مدیر کل استاندارد استان اصفهان پیش از این اعلام کرده بود که بیشترین مشکل استاندارد در این استان، تولید و استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ساخت و سازهاست.
به گفته وی موارد بسیاری از تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد مانند تیرچه بلوک، بتن و لوله پلی اتیلن در کارگاه های زیر زمینی و غیر مجاز در استان مشاهده شده و لازم است شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی همت بیشتری برای جلوگیری از کاربرد این مصالح داشته باشند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.