به گزارش ایرنا، استاندار فارس پنجشنبه در سخنانی در این آیین از خیرین با عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی یاد کرد و گفت: اگر امروز نامی از استاد بهمن بیگی پدر آموزش عشایری به زبان رانده میشود و در تاریخ استان فارس ماندگار است برای این است که در دشت ها و کوهپایه ها مشعل مبارزه با بیسوادی را روشن کرد و پرچم دانایی را در کوهستان ها برای فرزندان این دیار برپا کرد.
اسماعیل تبادار افزود: امروز سرمایه های بزرگی که در پرتوی این تلاش فراهم شده، انسان هایی هستند که برای جامعه صاحب خیر هستند.
وی با بیان اینکه خیرین با فراهم آوردن امکانات، زمینه لازم خیراندیشی را در امر مدرسه سازی در ذهن و رفتار و کردار خود مهیا کرده اند، آنان را افرادی دانست که به آینده کشور می اندیشند.
استاندار فارس بیان کرد: اساس کار در هر جامعه آموزش و پرورش است و همه کشورهایی که سیر آبادانی را طی کرده اند، توجه به نظام آموزش و پرورش را سرلوحه خود قرار داده و پیشرفت را رقم زده اند.
وی افزود: امروز متولیان امور بر این موضوع واقف هستند که اگر بخواهیم زمینه لازم پیشرفت و توسعه را به تمام معنا تفسیر کنیم باید به نظام آموزش و پرورش توجه کنیم.
تبادار اظهار داشت: در این جشن زمینه لازم برای دانایی، زیرساخت برای آسایش و رفاه و تعلیم و تربیت فراهم شده است و اهتمام و همت خیرین با این معنا در دستور کار بوده است.
وی در ستایش خیرین مدرسه ساز گفت: افراد بسیاری در این دیار زندگی کرده اند؛ اما نام ماندگار برای کسانی است که در کنار توجه به خود به دیگران توجه کرده اند و در کنار نیاز خود نیاز دیگران را مورد توجه قرار داده اند و به عنوان همدرد در جامعه همدردی را سرلوحه قرار داده اند.
** 45 مدرسه خیرساز اول مهر آماده تحصیل دانش آموزان می شود
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس نیز در این آیین با بیان اینکه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز، آینه حضور نیکوکاران در عرصه اعتلای رشد علمی، فرهنگی و تربیتی جامعه است، گفت: حضور در عرصه تعلیم و تربیت حضور در عرصه توسعه کشور است و توانایی و دانایی دو بال مهم پیشرفت هر کشور است و کمک خیرین امکانات بسیاری را در ایجاد بستر علم و تعلیم و تربیت فراهم کرده است.
سید محمدرضا میر باقری یادآور شد: تا بیست سال پیش به دلیل کمبود امکانات برخی مدارس به صورت چهارشیفته فعالیت می کردند اما امروز به برکت وجود خیرین این مشکل حل شده است.
میرباقری شعار جشنواره امسال را رویش نیک اندیشان جوان اعلام کرد و اظهار داشت: این شعار بیانگر این موضوع است که مدرسه های خیر ساز باید کارخانه های خیر سازی باشند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه خیرین بین المللی با مرکزیت فارس از اقدامات مهم این مجمع در سال جاری بوده است، ابراز داشت: بر این اساس، خیرین خارج از کشور جذب فعالیت های فرهنگی خواهند شد و همچنین استان فارس با این اقدام به مثابه استان معین در جذب خیرین بین المللی فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار خیر در مجمع خیرین استان فارس مشارکت می کنند و از لحاظ میانگین کشوری بین 20 تا 30 درصد مدارس ساخته شده در کشور توسط خیرین احداث شده که این آمار در سالهای اخیر به 40تا 50 درصد رسیده است.
این مقام مسئول گفت: در استان فارس حدود یک هزار و دویست پروژه با بیش از هشت هزار کلاس درس آماده و احداث شده است و طی سال جاری هیچ پروژه ای مغفول روی زمین نمانده است و 110 پروژه هم اکنون در حال هماهنگی و مدیریت است.
میرباقری اعلام کرد: 45 مدرسه خیر ساز تا اول مهر تحویل می شود گرچه هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم؛ حتی در شهرستان شیراز مناطق کم برخورداری هستند که تأمین آنها نیاز به همت خیرین دارد.
** بسیاری از مدارس استان فارس غیراستاندارد هستند
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس نیز در این مراسم با استقبال از ایجاد دبیرخانه مجمع خیرین مدرسه ساز خارج از کشور گفت: باوجود همه تلاش های دولت و خیرین، حتی در شیراز شاهد مدارسی هستیم که به هیچ وجه قابل استفاده نیست.
عبدالقادر فقیهی افزود: متأسفانه این دیدگاه در بین برخی دولتمردان و مردم شکل گرفته است که با کاهش جمعیت دانش آموزان نیازی به مدارس جدید نیست‌؛ درحالی که تعداد قابل توجهی از مدارس استان فارس وضعیت نامطلوبی دارند و فاقد استاندارد هستند؛ همچنین نباید از یاد برد امروز علاوه بر کمک خیرین در احداث مدرسه کمک به تجهیز و تأمین لوازم مورد آموزش نیز ضروری است.
در این آیین، خیرین متعهد شدند برای ساخت، نوسازی، توسعه و بهسازی مدارس در سراسر استان فارس همکاری کنند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.