به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، علی عسکر جمشیدی افزود: درس‌ پژوهی از شیوه‌های پژوهش عملی در کلاس درس است که در این رویکرد، معلمان با مشارکت هم و همکاری مدیران و معاونان در چارچوب کار گروهی و با بهره ‌گیری از روش های پژوهشی، به شناسایی مسائلی که برای آن‌ها در کلاس درس پیش می‌آید، می‌پردازند.
وی بیان کرد:دراین پژوهش علمی،همکاران در مقطع ابتدایی با هم ‌اندیشی،همدلی و همکاری، به دنبال راه‌های بهتر و سودمندتری برای تدریس و مدیریت کلاس و یادگیری بهتر و بیشتر دانش‌آموزان و پرورش توان اندیشه ورزی آنان هستند.
جمشیدی با بیان اینکه این طرح در سطوح آموزشگاه، منطقه، استان و کشور اجرا می شود ابراز داشت: در سال تحصیلی جاری حدود 1500 تیم درس پژوهی در آموزشگاه ها شرکت کردند که از این تعداد و براساس سهمیه مشخص شده 8 گروه از نواحی چهارگانه شیراز، 6 گروه از شهرستان‌ها و 3 گروه نیز از مناطق و در مجموع 271 گروه موفق شدند به مرحله استانی راه یابند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت:براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته وبا توجه به سهمیه اعلام شده از دبیرخانه کشوری این طرح در تهران برای استان فارس، هفت گروه شامل سه گروه از ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز و همچنین یک گروه از هریک از ادارات آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز، سده اقلید، کوار و بیضای سپیدان برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.
وی با اشاره به صدور تشویقی استانی برای تمام گروه‌های راه ‌یافته به مرحله استانی طرح درس پژوهی افزود: در این ارزیابی، گروه‌هایی که امتیازی بیشتر از 70 کسب کردند، رتبه دوم استان و گروه‌هایی که امتیازی بیش از 60 کسب کردند رتبه سوم استانی را به خود اختصاص دادند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.