به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، یکشنبه در نشست شورای کشاورزی فارس در شیراز افزود: باید ضمن مدیریت منابع آب، در بحث جایگزینی کشت های مقاوم و کم آب بر به جای کشت هایی که برای تولید به آب فراوان نیاز دارند به شکل جدی ورود کنیم.
وی ادامه داد: توجه به این مهم امری ضروری است چرا که نمی توان بدون معرفی کشت های کم آب بر جایگزین، به کشاورز گفت که از کاشت فلان محصول خودداری کند.
او اظهار کرد: مشکل کم آبی یک بحث کاملا جدی و نگران کننده است اما می توان با مدیریت صحیح و مناسب و با همکاری و همراهی مردم این مشکل را پشت سر گذاشت.
استاندار فارس افزود: در کنار شتاب بخشیدن به روند پُر کردن چاه های غیرمجاز، روند نصب کنتورهای حجمی بر روی چاه های مجاز نیز باید سرعت گیرد تا امکان مدیریت آب بیش از پیش فراهم شود.
تبادار گفت: در بحث تولید محصولات کشاورزی نیز باید تا حد امکان از خام فروشی پرهیز شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی و بسته بندی اقدام کنند.
وی، همچنین تاکید کرد که سند راهبردی کشاورزی استان فارس در سال 97 به سرعت از سوی سازمان جهاد کشاورزی این استان ارایه شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.