عبدالله جزایری روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فارس رتبه چهارم تولید شیر در کشور را دارد، افزود: سیاست حمایت از تولید کنندگان شیر در استان با توجه به افزایش هزینه های تولید شیر خام و با هدف تعادل بخشی بین عرضه و تقاضای این محصول آغاز شده است.
جزایری تاکید کرد: طرح خرید حمایتی شیر خام با همکاری و مشارکت سازمان تعاون روستایی ،اتحادیه دامداران و کارخانجات صنایع لبنی استان فارس با دریافت سهمیه یکصد تن روزانه از سازمان تعاون روستایی کشور آغاز شده است.
وی اظهار کرد: قیمت خرید شیر از دامداران بستگی به کیفیت محصول ارائه شده دارد که این مطلب نیز در متن قرارداد ذکر شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس عنوان کرد: قیمت نیز با توجه به کیفیت و بار میکروبی شیر ارائه شده از سوی تولیدکننده به ازای هر لیتر تا نرخ هزار و 440 تومان از دامداران خریداری خواهد شد.
جزایری ادامه داد: خرید شیر در گام اول با بستن قرارداد با دامداران به میزان50 تن در روز آغاز و در صورت نیاز تا 100 تن نیز قابلیت افزایش دارد.
وی تصریح کرد: در این طرح دامداران می بایست شیری با کیفیت که ویژگی های آن مشخص شده است را تحویل داده و مبلغ قرارداد را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با انجام این طرح دیگر شاهد وجود شیر مازاد در استان فارس نباشیم و حرکت موثری در تعادل بخشی به چرخه عرضه و تقاضای شیر انجام شود و بالطبع تقاضا و قیمت شیر خام در استان نیز بهبود یابد.
جزایری بیان کرد: این خرید در راستای حمایت از دامداران صورت می گیرد و موضوع تعیین قیمت شیر بحثی جداگانه خواهد بود.
پیش از این، چهارشنبه نهم خردادماه جاری، حدود 70 نفر از دامداران استان فارس با حضور مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خواستار ساماندهی در بازار فرآورده های دامی خصوصا شیر و همچنین کاهش قیمت نهاده های دامی(خوراک) شده بودند.
9873/2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.