زینب همت دار سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت تغذیه ای مادران باردار نیازمند،از جمله برنامه های حمایتی واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت است که با همکاری موسسه بنیاد علوی اجرا می شود.
به گفته وی این برنامه از دی سال 93 در شهرستان فسا آغاز شده است و در حال حاضر 700 مادر باردار روستایی تحت پوشش این برنامه هستند.
مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در این برنامه مادران باردار نیازمند به حمایت های غذایی از ابتدای ماه چهارم بارداری تا شش ماه پس از زایمان به مدت 12 ماه تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند و هر 2 ماه یک بار سبد غذایی دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه سوء تغذیه شدید در اوایل دوران بارداری سبب بروز نقایص جسمی و ذهنی در جنین و در اواخر بارداری معمولا سبب کاهش رشد و تولد نوزاد کم وزن خواهد شد اضافه کرد: طبق پایش های به عمل آمده، تاثیر مثبت بر وزن گیری مناسب مادر در دوران بارداری، کاهش تولد نوزاد با وزن کمتر از 2500 گرم و رشد مطلوب کودکان شیرمادر خوار تا 6 ماهگی از نتایج این طرح است.
موادغذایی مانند برنج، ماکارونی، نخود فرنگی، مرغ،کنسرو تن ماهی، عدس، نخود، سویا، خرما، روغن مایع، عسل و شکر بین این مادران نیازمند توزیع شد.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.