به گزارش ایرنا، حیدر اسکندرپور جمعه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز، توانمندی در تولید ثروت و تعریف منابع جدید مالی را مهم ترین رسالت این مجموعه دانست و افزود: در شرایط فعلی که جذب سرمایه گذار یک الزام و تنها راه نجات شهرداری ها برای عبور از تنگناهای مالی فعلی است، سازمان سرمایه گذاری باید بیش از پیش مدبرانه و با برنامه عمل کند.
اسکندرپور از کارشناسان این سازمان و مشاوران و فعالان حوزه اقتصادی خواست با در پیش گرفتن اندیشه و عمل متفاوت، روش های نوینی در جهت جذب سرمایه گذار و تولید ثروت برای شیراز و مجموعه شهرداری تعریف کنند.
شهردار شیراز در این آیین با تأکید بر اینکه از سازمان سرمایه گذاری به جز ارائه طرح و برنامه، انتظار جذب سرمایه نیز وجود دارد، افزود: اگر سازمان سرمایه گذاری بخواهد موفق شود باید به مجموعه ای فاخر با سطح کیفی بالا تبدیل شود که افراد متخصص، اندیشمند و اهل فکر و عمل در آن فعالیت کنند.
وی با اشاره بر شناخت و تجربیات خود در گذشته گفت: سرمایه گذاران ساکن در کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس، بیش از سرمایه گذاری به تجارت علاقه مند هستند، از این رو باید بسترهای سرمایه گذاری در شیراز را با رویکرد تجارت تعریف و پیش بینی کرد.
شهردار شیراز با تأکید بر اینکه کار اقتصادی و مشارکت با بخش خصوصی شرایط و الزامات خاص خود را دارد، شناخت اصول و قواعد همکاری با بخش خصوصی و استفاده از تخصص و تجربیات فعالان بزرگ اقتصادی در برنامه ریزی های کاری را دو ضرورت انکارناپذیر موفقیت مجموعه سرمایه گذاری شهرداری دانست.
اسکندرپور به رئیس جدید سازمان سرمایه گذاری پیشنهاد کرد: یک فعال عرصه کسب و تجارت را به عنوان نفر سوم هیأت مدیره این سازمان تعیین کند و در هر جلسه نیز از فعالان سرآمد بومی، ملی و حتی بین المللی در عرصه اقتصاد دعوت شود تا بتوان با رویکرد عملیاتی به تعریف طرح ها و بسته های پیشنهادی پرداخت و در نهایت با جذب سرمایه گذار واقعی تولید ثروت کنند.
در این آیین، علیرضا شاهرخیان به عنوان رئیس جدید سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی معرفی و از تلاش های حسام قلعه دار رئیس سابق این سازمان تجلیل شد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.