به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی آقایی، شنبه در جمع مردم شهرستان مرودشت افزود: اگر چه ظرف این مدت، امور جزیی این شهر انجام شده اما طرح های عمرانی و خدماتی کلان به دلیل نداشتن شهردار متوقف شده است.
وی بیان کرد: تعیین سرپرست و یا شهردار برای این نهاد یکی از مطالبات مردم است و آنها انتظار دارند از وضعیت بلاتکلیفی و سرگردانی برای انجام امور شهری رهایی یابند.
آقایی ادامه داد: شهردار و یا سرپرستی که قرار است امور شهرداری مرودشت را بر عهده گیرد باید دارای روحیه جهادی، انقلابی و عملیاتی باشد و انتخاب او فارغ از هر گونه مسایل سیاسی، جناحی، قومی و قبیله ای انجام شود.
امام جمعه داراب در مورد دستگیری شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت که اوایل اردیبهشت ماه 97 انجام شد، اظهار داشت: این مساله بیانگر این است که در فرایند انتخاب شهردار و اعضای شوراهای شهر باید تجدید نظر صورت گیرد و از سوی دیگر تذکری است به سایر مسئولان این شهرستان که در انجام وظایف محوله به عنوان امانتدار مردم، نهایت دقت را داشته باشند تا دچار لغزش نشوند.
آقایی بیان کرد: مراحل بازرسی، تحقیق و تکمیل پرونده مرتبط با این موضوع در حال انجام است و تا صدور قطعی حکم، نه به لحاظ شرعی و نه قانونی هیچ کس اجازه قضاوت، پیش داوری و یا توهین به افراد و به ویژه خانواده های دستگیرشدگان را ندارد.
وی گفت: از قوه قضاییه انتظار داریم در رسیدگی به این پرونده با دقت کامل، حساسیت و قاطعیت عمل کنند.
اوایل اردیبهشت ماه 97 شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت در پی اتهامات وارده دستگیر شدند.
در باره موارد اتهامی این افراد گزارشی از منابع رسمی منتشر نشده است.
امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از مطالب خود به متوقف شدن فعالیت شماری از رانندگان کامیون های حمل و نقل کالا و همچنین رانندگان تانکرهای حامل سوخت در اعتراض به پایین بودن کرایه بار در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد:
منکر مطالبات به حق صنفی نیستیم اما پیگیری این مطالبات باید از مسیر قانونی دنبال شود، زیرا متوقف کردن فعالیت ها موجب اختلال در امور کشور و سوء استفاده دشمنان نظام می شود.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
توقف فعالیت رانندگان تانکرهای حامل سوخت در استان فارس سبب شد که از سه شنبه شب (یکم خرداد) صف های طولانی در مقابل برخی جایگاه های عرضه سوخت در شیراز و برخی دیگر شهرهای فارس تشکیل شود.
رانندگان کامیون های حمل و نقل کالا و همچنین رانندگان تانکرهای حامل سوخت در اعتراض به پایین بودن کرایه بار دست از کار کشیده بودند که این امر سبب بروز اختلال حمل و نقل کالا و انتقال بنزین به جایگاه های عرضه سوخت شد.
آنگونه که مسعود رضازادگان، عضو انجمن صنفی تانکرداران استان فارس روز دوم خرداد به ایرنا گفت: یکی از خواسته های رانندگان تانکرهای حامل سوخت، بحث افزایش قیمت حمل بار و سوخت بود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، شنبه (پنجم خرداد) به ایرنا اظهار داشت: به دنبال توافق کانون انجمن های صنفی رانندگان کالا، اتحادیه شرکت های تعاونی کالا و کانون شرکت های حمل و نقل کالای این استان، کرایه کامیون برای حمل کالای برون شهری 20 درصد افزایش یافت.
علیرضا سیاهپور، افزود: افزایش کرایه کامیون در تمام استان های کشور بین 10 تا 20 درصد بوده که در فارس و چند استان دیگر که ظرف چهارسال گذشته هیچگونه افزایش کرایه ای نداشته اند 20 درصد افزایش را شاهد هستیم.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.