به گزارش ایرنا محمدکاظم عبدی، عصر سه ‌شنبه در دیدار با رئیس آموزشکده‌های فنی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد در شیراز افزود: شورای فنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف رفع مشکلات طرح ‌های عمرانی دانشکده‌های فنی کشور تاسیس شده است و هم‌اکنون همه هزینه‌های طرح هایی همچون خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها از طریق این شورا تامین می شود.
وی بیان داشت: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی دانشگاه‌ فنی ظرف 2 سال گذشته بسیار اندک بوده و به همین سبب مطالبات پیمانکاران در این مدت افزایش یافته است.
عبدی ادامه داد: 160 میلیارد ریال اعتبار در سال 96 برای تسویه مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت و افزون بر این در پایان سال گذشته، 320 میلیارد ریال بین مراکز فنی و حرفه ای کشور برای تکمیل طرح های عمرانی توزیع شد.
وی بیان کرد: بخشی از این اعتبارات مربوط به طرح‌های متمرکز، همچون احداث خوابگاه‌ها در کل کشور است و برخی دیگر از این اعتبارات به‌دلیل ناتمام بودن طرح‌های نوسازی مدارس تعریف نشده است.
عبدی اظهار داشت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای تامین منابع مالی برخی طرح‌های عمرانی از ظرفیت خیران استفاده کرده‌اند، ‌برای نمونه در استان فارس، هزینه طرح‌های شهرستان های استهبان و داراب از محل مشارکت خیران تامین شده است.
مسئول طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: با توجه به اینکه شمار طرح ‌های نیمه‌ تمام در برخی نقاط بسیار زیاد است، ‌اولویت تخصیص اعتبار با اینگونه پروژه هاست و تا زمان تکمیل آنها نمی‌توان مبادرت به اجرای طرح‌های جدید کرد.
وی، شمار طرح های نیمه ‌تمام خیرساز دانشگاه‌های فنی و حرفه ای در استان فارس را پنج پروژه برشمرد و گفت: پروژه سوله دانشکده پسران استهبان با یک هزار و 500 مترمربع مترمربع زیربنا و 60 درصد پیشرفت، پروژه خوابگاهی دانشکده پسران لار با یک هزار و 300 مترمربع زیربنا، مجموعه فرهنگی شهید باهنر شیراز با یک هزار و 500 مترمربع زیربنا و 70درصد پیشرفت، پردیس شهید باهنر شیراز با 2 هزار و 500 مترمربع زیربنا و 30 درصد پیشرفت و ساختمان آموزشی داراب در زمره طرح‌های خیرساز است.
مسئول طرح‌های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: افزون ‌بر طرح‌های خیرساز تاکنون از اعتبارات ردیف متمرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز استفاده کرده ایم به عنوان نمونه در سال 95 از همین ردیف، 32 میلیارد ریال اعتبار از این وزارتخانه اعتبار جذب شده است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.