روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس شنبه از قول عبدالکریم نباتی افزود: قانون بخشودگی جرایم برای کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته دچار مشکل شده اند.
وی گفت: حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز از مشکلاتی است که کارفرمایان را از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازداشتهاست.
نباتی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رونق فضای کسب و کار و تولید ملی این قانون را به اجرا گذاشته که خوش حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه از مهمترین شروط استفاده از مزایای طرح بوده و کارگاه های تعطیل و ورشکسته و فاقد فعالیت مشمول این قانون نیستند.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس بیان داشت : کارفرمایان کارگاه های معدنی، تولیدی، خدماتی ، صنعتی، ییمانکاری و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی یا غیر دولتی که جرایم متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ ٢٩‏/١٢‏/٩٥ باشد، چنانچه حداکثر تا تاریخ دهم تیر 97 در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار خواهند شد.
نباتی با اشاره به بخش دیگری از تسهیلات این طرح گفت : کارفرمایان بدهکاری که در دوره اجرای بخشنامه های قبلی ، علیرغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خود خودداری کرده اند می توانند در صورت ارائه درخواست مجدد، با رعایت ضوابط مربوط مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی شوند.
وی با اشاره به نحوه بررسی درخواست کارفرمایان گفت: بررسی بدهی های تا ٥ میلیارد ریال در شعب تامین اجتماعی ، بدهی های تا ٢٠ میلیارد ریال دراداره کل تامین اجتماعی و بدهی بیش از ٢٠ میلیارد ریال در ستاد مرکزی سازمان صورت می گیرد.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود : چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجای بدهی را نداشته باشندمی توانند درخواست تقسیط بدهی خود را ارائه دهند که در این صورت با تقسیط ١٢ ماهه ١٠٠درصد جرایم ، با تقسط ١٨ ماهه ٨٥ درصد جرایم ، با تقسیط ٢٤ ماهه ٧٥ درصد جرایم و با تقسیط ٣٠ و یا ٣٦ ماه به ترتیب ٦٠ و٥٠ درصد جرایم بخشیده خواهد شد.
نباتی گفت: از تمام کارفرمایان محترم واجد شرایط دعوت می شود تا دهم تیرماه سال جاری با مراجعه به شعب تامین اجتماعی از این طرح ملی به نحو احسن استفاده کنند.
6122
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.