رحیم بنا مولایی روز چهارشنبه در سومین گردهمایی تشکل های خصوصی استان، گفت: برگزاری تعدادی جلسه در مسیر ایجاد اشتغال و تولید کارساز نخواهد بود، چراکه نشست ها باید با همیاری همه تشکل های همسو و از توان کارشناسی بالا برخوردار باشد تا بتواند راهکارهای کارشناسی شده و قابل اجراء ارایه دهد.
وی افزود: باید در نشست ها ضمن بررسی میزان کاهش مشکلات بخش تولید و صادرات برای رفع موانع عدیده واحدها چاره اندیشی و برای راه اندازی خطوط تولید این واحد ها راهکارهای مناسب ارایه شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست های هم اندیشی تشکل ها در ابتدای هر فصل اظهار کرد: درحال برنامه ریزی هستیم تا جلسات تخصصی جداگانه برای هیات مدیره تشکل ها داشته باشیم تا مشکلات آنها مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد و به راهکار های قابل اجراء دست یابیم.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز در بخش دیگر از سخنانش حضور فعال بخش تولید در بازار رقابت بین المللی را ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل ضعف ما در بازار صادرات از کم توجهی نسبت به رقابت پذیری ناشی می شود.
** نوسان در ارز به زیان بخش تولید و صادرات است
رحیم بنامولایی در ادامه سخنانش ایجاد شوک و نوسان در بازار ارز را به زیان بخش تولید عنوان کرد و افزود: برخی به غلط تصور می کنند افزایش نرخ ارز موجب تقویت و توسعه صادرات می شود.
وی دربخش دیگری از اظهاراتش با ذکر این نکته که بخش تولید درآستانه عید پرداخت های سنگینی به پرسنل دارند، گفت: از استاندار محترم درخواست کرده ایم، ترتیبی اتخاذ نمایند تا ادارات دارایی، تامین اجتماعی و بانک ها دراین ایام تولید کنندگان را با همراهی و مساعدت هایشان یاری دهند.
درادامه این نشست چند تن از اعضای تشکل ها به ارایه پیشنهادات و راهکارهایی در خصوص جمع بندی و هدف گذاری صادرات استان پرداختند .
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.