به گزارش ایرنا، ابراهیم صبوری دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: تسهیل مسیر آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا، مستلزم بازنگری در قوانین جاری و اصلاح ساختارهاست و در این مسیر به عزم جدی در دولت و مجلس شورای اسلامی نیازمندیم تا قانون مدیریت یکپارچه شهری به تصویب رسیده و به صورت کامل اجرا شود.
وی بیان داشت: خوشبختانه تحقق شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نماد دموکراسی و مردمسالاری از آرمان های مهم انقلاب اسلامی بود که محقق شد و به مردم اجازه داد در اداره امور شهر خود دخیل باشند و مشارکت کنند.
صبوری بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از نزدیک به 2 دهه توانسته اند راه خود را برای اداره امور شهرها و روستاها پیدا کنند و در عرصه مدیریت شهرها بار بزرگی از دوش دولت بردارند.
او گفت: تصور اینکه نظام شورایی در اداره امور شهرها حاکم نباشند و همچنان شهرها توسط دولت اداره شود، در شرایط کنونی بسیار سخت و دشوار است.
نایب رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: با اطمینان می توان اذعان کرد وجود شوراهای شهر و روستا به شفاف سازی امور، مقابله با جریان فساد، کاهش بروکراسی های اداری رایج در بدنه دولت، بهره گیری از نظرات مردم، کمک کرده و آمار و ارقام نشان می‌دهد که موضوع فساد در اموری که به شوراها واگذار شده به مراتب کمتر از دیگر دستگاه هاست.
وی، به سابقه سند چشم انداز کشور اشاره کرد و گفت: چهار برنامه پنج ساله توسعه کشور، همگی مجلس و دولت را مکلف به واگذاری اختیارات بیشتر به شوراهای اسلامی شهر و روستا کرده، اما هربار به بهانه ای این واگذاری به تعویق افتاده است.
نایب رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند افزایش اختیارات این نهاد است، اظهار داشت: بهره گیری از تجارب دیگر کشورهای موفق در اداره شورایی شهرها می تواند منجر به کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به ارتقای جایگاه این نهاد مردمی شود.
صبوری گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند دیپلماسی شهری و افزایش ارتباطات بین المللی در حوزه مدیریت شهری هستند و این هم افزایی و ارتباطات بین المللی می تواند آغازگر فرآیند جدیدی از استقرار شوراهای مبتنی بر تجارب کشورها و شهرهای موفق باشد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.