استاندار البرز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید برای رشد و آبادانی گام بردارند و اختلاف نظر و سلیقه در این راستا اهداف اصلی را خدشه‌دار نکند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در همایش شوراهای اسلامی شهرهای البرز که امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ضمن تبریک روز شورا به اعضای شوراهای اسلامی شهر افزود: روانسازی امور و تسریع در روند پیشرفت و توسعه شهرها و روستاها برای کسب رضایت و رفاه مردم، بزرگترین مسئولیت منتخبان مردم در شوراهای شهر و روستا است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تراکم برنامه‌ها و جلسات برای رونق اقتصادی، تولید و اشتغال به‌عنوان مهمترین دغدغه‌های رهبری، دولت و مردم در دستور کار قرار دارد از این رو گاهی برنامه‌ها با یکدیگر تداخل پیدا می کنند و قدری با تاخیر به سایر جلسات می رسیم.

نجفی با اشاره به اینکه برخی تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه سیاست‌های کلان دولت است، گفت: برای رسیدگی به مسائل شوراها در حدود اختیارات، پای کار هستیم و برای حل موانع و مشکلات مردم از هیچ مساعدت و تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: پست‌ها و مسئولیت‌هایی که به ما داده می‌شود ابدی نیست بلکه فرصتی برای خدمتگزاری به مردم محسوب می شود از این رو باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که پاسخ قابل دفاعی داشته باشد.

استاندار البرز اضافه کرد: مردم به رویکرد فکری، شعارها و برنامه‌های ما بعنوان نماینده‌های دولت، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا اعتماد کرده اند بنابراین باید این اقبال و اعتماد را ارج نهاد و در جهت جلب رضایت آنها با تمام توان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بهره برداری مسئولان از اختیارات باید در جهت منافع عمومی باشد گفت: بر اساس مسئولیت هایی که دین، شرع و قانون بر عهده ما نهاده باید با حفظ شرافت، امانت داری و انصاف به مردم خدمات صادقانه ارائه دهیم.

نجفی افزود: تصمیماتی که اتخاذ می شود باید معقول و اصولی باشد چراکه سرنوشت یک روستا، شهر و استان با یک تدبیر اشتباه و ناآگاهانه به خطر خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط خاص و حساسی قرار دارد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود ضرورت دارد با سعه صدر و آرامش و منطق تصمیم گیری شود چراکه اقدامات عجولانه روند امور را با مخاطرات جدی مواجه می کند.

استاندار البرز تسهیل در امور سرمایه گذاران را یک ضرورت مهم برای استان دانست و گفت: اکنون کشور نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و رشد نرخ مشارکت اقتصادی است از این رو با سنگ اندازی به بهانه نظارت نباید سد راه آنها شد.

وی افزود: اکنون البرز در حوزه اشتغال توفیقات ارزشمندی کسب کرده و نرخ بیکاری استان از 20 درصد به 13.5 درصد رسیده است، همچنین در فضای کسب و کار استان از رتبه بیست و نهم کشور در شهریور 96 تا پایان سال به رتبه هشتم کشور رسید.

نجفی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا به طور قطع به قصد کمک به آبادانی وارد عمل شده اند خاطرنشان کرد: در پایان ماموریت باید کارنامه قابل دفاعی از خود بجا بگذارند و پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه از من نیز گزارش عملکرد بخواهید، گفت: من نیز بعنوان استاندار و نماینده دولت در البرز موظف به ارائه گزارشی از عملکرد خود هستم از این رو با اهتمام ویژه ای درصدد تحقق برنامه ها و اهداف هستم.

استاندار البرز افزود: راه های استان با توجه به تراکم جمعیت و رشد مهاجرت نیازمند توسعه است از این رو از ابتدای حضور با پیگیری جدی برای تسریع در ادامه بزرگراه همت که مدتی متوقف شده بود اقدام شد.

وی گفت: بزرگراه شمالی به عنوان طرحی مهم در سطح ملی محسوب شده که با توجه به این امر پیگیر تسریع در روند پروژه هستیم.

نجفی با بیان اینکه اکنون راه اندازی قطارشهری برای کلانشهر کرج از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در این رابطه اهتمام ویژه ای داریم و به جد درصدد راه اندازی قطارشهری و بهره برداری مردم از این امکان هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از جمعیت البرز حاشیه نشین هستند و باید تدابیر ویژه ای برای آنها اندیشید، اضافه کرد: اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد ولی نباید این امر به عملکرد شوراها و شهرداری ها خدشه وارد کند.

وی افزود: نظارت با دخالت در امور متفاوت است چراکه گاهی دخالت های بی مورد فرصت ها را می سوزاند مگر اینکه فرد منتخب برخلاف اندیشه نظام و منافع مردم گام بردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.