به گزارش ایرنا علیرضا سیاهپور، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: هم اینک 136دوربین کنترل سرعت در محورهای شریانی فارس نصب است که تعداد آنها تا پایان امسال به 172دوربین خواهد رسید.
وی گفت: هم اینک 70 درصد محورهای شریانی استان با دوربین های کنترل سرعت پوشش داده شده که با توجه به تاثیر و نقش این دوربین ها در کاهش حوادث می کوشیم که سطح این پوشش را گسترده تر کنیم.
او ادامه داد: در برخی محورها نیز نصب دوربین الزامی به نظر می رسد اما زیرساخت ها برای این کار فراهم نیست و در پی فراهم کردن زیرساخت هایی همچون برق و مخابرات برای انجام این کار هستیم.
وی، با اشاره به افزایش 33 درصدی ورود خودروها به فارس در نوروز 97 در مقایسه با پارسال افزود: در کنار این، شاهد افزایش 25 درصدی تعداد حوادث رانندگی نیز بودیم.
سیاهپور گفت: همچنین در نوروز 97 در حوادث جاده ای فارس 88 نفر جان خود را از دست دادند که در مقایسه با نوروز 96 بیانگر بیش از 30 درصد افزایش است.
وی افزود: تمام جان باختگان ایام نوروز از سرنشینان خودروهای شخصی بودند و در ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری این استان هیچ حادثه منجر به فوتی در تعطیلات نوروز رخ نداد.
سیاهپور، علت 93 درصد تصادفات جاده ای فارس را عامل انسانی دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که در این حوادث به ترتیب پژوه و پراید با 32 و 23 درصد بیشترین نقش را در بروز این حوادث داشته اند.
این مقام مسئول، تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده استان را 120 نقطه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 25 نقطه کاملا رفع خطر شده و 30 نقطه نیز در سال 97 انجام خواهد شد.
وی، همچنین به برخی دیگر از فعالیت های این اداره کل در حوزه ایمن سازی راه های این استان اشاره و بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه می توان به شانه سازی 520 کیلومتر از محورهای استان، بخشنده کردن راه های استان به طول 610 کیلومتر و خط کشی 10 هزار کیلومتر از محورهای استان در ماه های منتهی به پایان سال اشاره کرد.
ˈبخشنده کردن راه ها یعنی در صورت بروز خطا و اشتباه از سوی راننده، تا حد امکان اشتباه راننده پوشش داده شود و به او کمک شود تا صدمه کمتری ببیند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.