خداداد مقبلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود چهار میلیون و 900 هزار تخلف خودرویی انجام شده از 25 اسفندماه تاکنون در جاده های این استان مربوط به سرعت غیرمجاز، 119 هزار مورد مربوط به سبقت غیرمجاز و 63 هزار مورد رعایت نکردن فاصله غیرمجاز بوده که توسط 63 دستگاه دوربین فعال ثبت شده است.
وی اظهار کرد: 722 هزار دستگاه خودرو از طریق راههای مواصلاتی طی تعطیلات نوروز 97 به استان کرمان وارد و بیش از 728 هزار خودرو در همین محدوده زمانی از این استان خارج شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: نصب حدود 300 بنر هشدار دهنده و ایمنی در طول راههای این استان، آشکارسازی نقاط حادثه خیز در 75 نقطه، تهیه و نصب 82 دستگاه چراغ راهنمایی پلیس راه مجازی از جمله اقدامات این اداره کل در محدوده زمانی نوروز 97 است.
وی افزود: همچنین رفع 18 نقطه پرحادثه، اجرای 115 سرعتگاه آسفالته در تقاطع ها، 33 دستگاه احداث استراحتگاه موقت و نصب 24 هزار تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی طی ایام تعطیلات نوروز در جاده های استان کرمان اجرا شده است.
مقبلی تصریح کرد: 110 کیلومتر روشنایی قبل از فرا رسیدن نوروز 97 در محور باغ شاهزاده ماهان بدلیل تردد فراوان و گردشگری بودن منطقه انجام شده و 10 هزار کیلومتر خط کشی، 430 کیلومتر شیب شیروانی نیز از دیگر اقدامات راهداری نوروزی استان کرمان بوده است.
استان پهناور کرمان دارای حدود 10 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
کار نصب 140 دستگاه دوربین هوشمند کنترل سرعت با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و بخش خصوصی در جاده های استان کرمان در حال اجرا است که طی سال جاری به بهره برداری می رسد.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.