به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد یزدانی دبیر المپیاد رویش درباره برگزاری مسابقات بین المللی و ملی دانش آموزان کشور در رشته لیوان چینی گفت: این رویداد نخستین رویدادی است که در سال 97 با عنوان لیوان چینی برگزار شده و یکی از اهداف برگزاری آن آشنایی دانش آموزان با شیوه کار و ریختن ترس آنهاست.
وی افزود: برگزاری مسابقات استانی و در سطح کوچک باید زمینه ای برای شرکت در مسابقات ملی و بین المللی باشد.
دبیر المپیاد رویش استان فارس با اشاره به شعار استفاده از 2 نیم کره مغز اظهار کرد: در واقع هماهنگی بین دست ها، چشم و عضله نتیجه لیوان چینی است و این رویدادها علاوه بر جنبه سرگرمی جنبه درسی و آموزشی برای دانش آموزان دارد که به نوبه خود بسیار موثر است و مورد استقبال ویژه قرار گرفته است.
یزدانی با بیان اینکه محتوای رشته و چشم اندازی که برای رشته لیوان چینی در نظر گرفته شده برگزاری مسابقات علاوه بر سطح ابتدایی در مقطع متوسطه هم است، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان فارس در مسابقات ملی پیشتاز است المپیاد ملی رویش نیمه دوم امسال به صورت رسمی در این استان برگزار می شود و فارس قطعا مانند سال های گذشته در سطح کشور می درخشد.
وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی های اخیر چند رویداد در 6 ماه نخست امسال به صورت استانی و یک رویداد ملی در استان فارس برگزار خواهد شد، بیان کرد: نخستین رویداد لیوان چینی اردیبهشت امسال در مقطع دانش آموزان ابتدایی دوره اول و دوم در مجتمع آموزشی خوارزمی برگزار و از نفرات برتر تقدیر شد.
به گفته وی دومین رویداد امسال مسابقه حل جدول سودوکو(جدول اعداد) است که دو هفته آینده به میزبانی دبستان سما شیراز برگزار می شود.
رضا احمدی، مسئول اجرایی برگزاری مسابقات و سرگرمی دانش آموزان فارس نیز در حاشیه مسابقه لیوان چینی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه رویش یا مرکز فعالیت های فکری و آموزشی سرگرمی سازمان دانش آموزی فارس افتخار این را دارد که در سه سال گذشته سه دوره مسابقات در سطح استانی و ملی برگزار کند و برای اولین بار در کشور میزبانی مسابقات دانش آموزی به شیراز و مرکز فعالیت های فارس داده شده است.
وی با بیان اینکه در قالب چشم اندازهای مختلف در زمینه سرگرمی و اوقات فراغت دانش آموزان، یک سری مسابقات سلسله وار تعریف شده است، اضافه کرد: این مسابقات به صورت تک رشته ای و رشته های مختلف برگزار می شود و نخستین رویداد آن مسابقات لیوان چینی بود که به میزبانی مجتمع آموزشی دخترانه خوارزمی شیراز برگزار شد.
احمدی اضافه کرد: خبرهای بسیار خوبی در تابستان برای دانش آموزان و والدین داریم که امیدواریم با این رویکرد حداقل سهمی در اوقات فراغت سالم و بازی های فکری و آموزشی داشته باشیم.
مسئول اجرایی و برگزاری مسابقات و سرگرمی دانش آموزان فارس از برگزاری مسابقه حل جدول سودوکو ویژه کودکان 7 تا 12 سال، مسابقات روبیک مقطع متوسطه و غیره سخن گفت و اظهار کرد: مجموعه رویش در مرکز فارس فعالیت دارد.
احمدی همچنین به برگزاری رویدادهای ملی که اسفندماه سال گذشته در شیراز برگزار شد اشاره کرد و افزود: برترین های آن دوره از مسابقات که در 12 رشته به رقابت پرداختند اواخر مردادماه امسال به مسابقات جهانی اعزام می شوند.
وی به استقبال دیگر استان ها از برگزاری مسابقات سرگرمی دانش آموزی اشاره و تاکید کرد: امیدواریم این فعالیت ها در گستره ملی افزایش بیشتری داشته باشد و در نخستین گام، استان خراسان رضوی در حال حاضر هم زمان با استان فارس مسابقات رویداد روبیک و سمنان رویداد لیوان چینی را برگزار می کند.
مسئول اجرایی و برگزاری مسابقات و سرگرمی دانش آموزان فارس با اشاره به اینکه رویداد روبیک در استان خراسان رضوی و فارس در رده های سنی مثبت 14 و منفی 14 برگزار می شود، تصریح کرد: تمرکز ما در یک مقطع سنی نیست و با توجه به بازه های زمانی و استقبالی که دانش آموزان از رویدادها دارند برنامه های مختلف در نظر گرفته می شود.
احمدی بیان کرد: اواخر اردیبهشت ماه امسال زمان برگزاری مسابقات روبیک در استان فارس است که از طریق فضاهای مجازی داخلی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی به علاقه مندی کودکان به فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این فضا برای کودکان مناسب نیست باید بازی های مناسب به عنوان جایگزین ارایه شود که سبب تقویت تفکر و خلاقیت بچه ها، کمک به بهتر دیدن، تصمیم گیری و عمل کردن آنها می شود.
مسئول اجرایی و برگزاری مسابقات و سرگرمی دانش آموزان فارس با بیان اینکه بازی های فکری به عنوان یکی از اولویت های مبحث درسی ارایه می شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه موفقیت ما چشمگیر بوده است و روز پنجشنبه که دانش آموزان تعطیل هستند با شور و شوق برای شرکت در مسابقات استقبال می کنند و امیدواریم مسابقات را با کیفیت بسیار ارائه دهیم.
احمدی با اشاره به اینکه در سال 89 اولین رویداد جشنواره بازی های فکری و سرگرمی کشور در استان فارس برگزار شد، بیان کرد: بیش از 200 نفر از دانش آموزان در چهار رشته روبیک، جنگا، اوتللو و پنتاگو به رقابت پرداختند.
وی تصریح کرد: از سال 93 که این مسابقات به صورت سالانه برگزار شده است سبب شد سال گذشته استان فارس سهم 120 نفری از 480 شرکت کننده را به خود اختصاص دهد؛ در سطح کشور بیش از 1200 نفر از دانش آموزان شرکت کردند و هرسال به تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.
اسماعیل زاده، سرپرست مجتمع آموزشی خوارزمی، نیز تاثیر بازی های فکری را در خلاقیت دانش آموزان بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشنهاد برگزاری این رویدادها با استقبال مواجه شد و امیدوارم از جانب آموزش و پرورش حمایت کافی شود.
وی با بیان اینکه اولین دوره رویدادهای مسابقات فکری دانش آموزان به میزبانی مجتمع خوارزمی برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش در برابر کتاب های غیر ضروری در مدارس مقاومت کردند بهترین زمان است که درس ها و آموزن های غیر ضروری در ابتدایی با کارهای خلاقانه و گروهی جایگزین شود که بازی های فکری از این جمله است.
سرپرست مجتمع آموزشی خوارزمی با تأکید بر اینکه از طریق بازی های فکری و سرگرمی، قدرت فکر، تحرک و کارهای گروهی دانش آموزان تقویت می شود، بیان کرد: امیدوارم سال تحصیلی آینده حداقل هر کلاس هفته ای 2 ساعت به آموزش بازی های فکری و سرگرمی بپردازد.
اسماعیل زاده با اشاره به اینکه برای شرکت در این مسابقات از دانش آموزان مبلغی دریافت می شود، عنوان کرد: با وجود دریافت هزینه ولی اولیای دانش آموزان از برگزاری مسابقات استقبال کردند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان مقطع پیش دبستانی تا سوم ابتدایی در مسابقات لیوان چینی و دومینو و سودوکو شرکت می کنند و برای مقطع متوسطه نیز مسابقات سازه ماکارونی برگزار خواهد شد.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.