به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار با رئیس دانشگاه و شهردار شهر درسدن آلمان در شیراز افزود: با فراهم آوردن زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و بهره گیری از علوم و فنون روز دانشگاه های مطرح جهان می توان زمینه ساز رشد و تعالی علمی استان و ارتقای جایگاه برجسته دانشگاه شیراز شد.
وی، نیروهای انسانی فعال در حوزه علم و دانش را سرمایه های هر کشور برشمرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز با برخورداری از بیش از 2 هزار استاد برجسته علمی در سطح ملی و بین المللی در کنار همه ظرفیت های تاریخی، مذهبی و فرهنگی، بالاترین سرمایه فارس به شمار می آیند.
استاندار فارس، گسترش علم و دانش را ضرورت امروز کشور و استان فارس دانست و گفت: تبادل استاد و دانشجو و برگزاری سمینارها و نشست های علمی بین دانشگاه های شیراز و آلمان شرایط مطلوبی را برای نشر علم و دانش در این استان فراهم می سازد و به تبع آن رونق همه جانبه به ویژه رونق اقتصادی و پویایی جامعه رقم خواهد خورد.
تبادار افزود: در راه تبادل علمی که همسو با سیاست های جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد از هیچ کوشش و همکاری دریغ نخواهیم کرد.
وی گفت: امیدواریم ارتباط معناداری بین 2 شهر شیراز و درسدن آلمان در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل و تحقیق، مطالعه و مدیریت آب شکل گیرد و بتوانیم شاهد نتایج مطلوب آن در استان فارس باشیم.
تبادار افزود: انتظار می رود دانشگاه شیراز با همکاری دانشگاه درسدن آلمان الگوی مدیریت آب را که یکی از ضرورت های استان فارس است، تدوین و برنامه اجرایی و عملیاتی آن را ارایه کند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.