به گزارش ایرنا، هادی پژوهش جهرمی، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مباحث مطرح شده درباره ارتقای بخش هایی از شهرستان کازرون به شهرستان افزود:به نظر می رسد عده ای با اهداف مختلف از احساسات پاک مردم و عدم آگاهی آنها نسبت به دلایل انجام این کار و اینکه این ارتقا به نفع مردم است سوء استفاده و اقدام به تحریک مردم می کنند.
وی ادامه داد: بحث تقسیمات کشوری و ارتقا همواره با حساسیت هایی همراه است و انجام آن روند آرامی را طی نمی کند.
پژوهش ادامه داد:دولت در مقطعی باب تقسیمات کشوری را بسته بود اما به دنبال باز شدن این باب، استان فارس نیز برای اینکه از این فرصت پیش آمده عقب نماند پیشنهاد ارتقای چندین بخش را در دستور کار قرار داد که از جمله می توان به ارتقای بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) کازرون و تشکیل شهرستان کوه چنار اشاره کرد.
او اظهارکرد: آنچه که مسئولان در بحث ارتقای بخش ها همواره مد نظر دارند حفظ حقوق مردم و بهتر شدن شرایط است و چنانچه احساس شود که بخشی شرایط ارتقا ندارد و یا ارتقا به ضرر مردم آن بخش و شهرستان تمام می شود این کار قطعا دنبال نخواهد شد.
معاون استانداری فارس ادامه داد: به مردم اطمینان می دهیم که انجام این کار با مطالعه و کار کارشناسی انجام خواهد شد و مواردی از جمله حفظ تنگ چوگان، شهر بیشابور، دهستان انارستان، دشت برم و امامزاده حسین (ع) برای کازرون نیز قطعا لحاظ خواهد شد.
وی گفت: استاندار فارس نیز تاکید ویژه دارند که تمام این موارد در بحث ارتقا به دقت رعایت شده و اعمال شود و هم اینک کار ترسیم نقشه دقیق این ارتقا در دستور کار کارشناسان تقسیمات کشوری استان قرار گرفته است.
به دنبال مباحث مطرح شده درباره جدا شدن بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان(قائمیه) از کازرون و تشکیل شهرستان کوه چنار، برخی افراد به این مباحث اعتراض کردند و خواستار حفظ موقعیت فعلی شهرستان کازرون شدند.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.