محمدابراهیم فروزانی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره راه های تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در حوزه گردشگری افزود: نامگذاری سال 1397 از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی تدبیر هوشمندانه ای بود.
وی به شعارهای مطرح شده در سال های گذشته به خصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: شاید از مهمترین نقاطی که می توان در این زمینه روی آن برنامه ریزی کرد حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باشد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت:درحوزه گردشگری، کالای گردشگری به استفاده کنندگان داخلی و خارجی عرضه می شود و شاید هیچ بخش دیگری نباشد که هیچ کالای خارجی در آن وجود نداشته باشد لذا به نوعی، شعار حمایت از کالای ایرانی شعار هر ساله بخش گردشگری است.
فروزانی گفت:حوزه گردشگری یک حوزه میان بخشی و به نوعی فرابخشی است، صنعت گردشگری نیز صنعتی به گستره کل جامعه و اجتماع ما است و همه افراد به نوعی درگیر موضوع صنعت گردشگری هستند.
وی ادامه داد: فرهنگ، نحوه صحبت و برخورد، مناسک و آیین های ما به نوعی برای کسانی که از بیرون وارد شیراز و استان فارس می شود بیشتر از آثار شهری و معماری ما جذابیت دارد.
وی اضافه کرد:برخورد و رفتارمناسب یک شهروند شیرازی و فارسی با یک خارجی خودش می تواند جذابیت ایجاد کند و بزرگترین بازاریابی است.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه بخش ها و دستگاه های مختلف باید به توسعه صنعت گردشگری در استان کمک کنند، گفت: به خصوص در حوزه های زیرساختی، اقتصادی، بانکی و صدور مجوزها نیاز به همکاری دیگر دستگاه ها داریم.
فروزانی افزود: یک شبکه ای از شهرها، روستاها و نقاط عشایری گردشگری در استان داریم که همه بخش ها باید به برنامه و موضوع توسعه گردشگری فکر کنند.
وی ادامه داد: زمانی می توانیم گردشگری را به شکل تصاعدی توسعه دهیم که تمام دستگاه ها این موضوع را مربوط به خودشان بدانند و فکر نکنند متولی این موضوع دستگاهی به نام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: این موضوع یک موضوع ملی است و نیاز به اراده همگانی دارد.
فروزانی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیز کالاهای تولیدی می تواند به عنوان محصول فرهنگی، سوغاتی برای گردشگران باشد، اظهارکرد: امیدوارم شعار حمایت از کالای ایرانی، تلنگری به همه بخش ها باشد تا از این فرصت برای توسعه گردشگری استفاده کنند.
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با استفاده از شعار سال 1397، ایده اقتصاد مقاومتی و توسعه متوازن و پایدار را در حوزه گردشگری، صنایع دستی و حفاظت از آثار میراث فرهنگی اجرایی کنیم.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی سال 1397 را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند.
9254 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.