احمد تنوری سه شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود:به نظر می رسد ما هنوز نتوانسته ایم برای استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی جاذبه های لازم را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه در کلانشهرهای دنیا توجه به توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اولویت های مدیران شهری است افزود:خط یک قطارشهری شیراز فرصت مناسب برای استفاده راحت و امن شهروندان است.
نماینده مردم شهر شیراز در شورای اسلامی این شهر، ساماندهی حمل و نقل درون شهری و برنامه ریزی برای داشتن سفری امن و راحت برای شهروندان را از موارد مورد توجه کمیسیون حقوق شهروندی دانست و افزود: یک شهروند حق دارد تا با خیالی آسوده و راحت سفر درون شهری امنی داشته باشد.
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره پیشرفت تکنولوژی و اقبال عمومی مردم به استفاده از دانش روز در صنعت حمل و نقل، به تجربه راه اندازی تاکسی بی سیم دربرخی کلان شهرهای کشورازجمله شیراز اشاره کرد وگفت: تجربه این اقدام با متولی گری شهرداری در اکثر شهرها از جمله شیراز نشان می دهد که شهرداری باید صرفا نقش نظارتی بر این مقوله داشته باشد.
تنوری درعین حال درنظرگرفتن وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی و آژانس های تاکسی تلفنی را یکی از دغدغه های این کمیسیون برشمرد و افزود: اعتقاد ما بر این است که درتوسعه سیستم حمل و نقل عمومی و استفاده از تکنولوژی روز دراین سیستم، درنظر گرفتن وضعیت معیشتی این قشر از جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.
تنوری خواستار برنامه ریزی شهرداری شیرازبرای حل این موضوع قبل از پیچیده تر شدن آن شد.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.