دکتر علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : امدادگران اورژانس فارس طی روزهای گذشته در یک هزار و 155 حادثه ترافیکی حضور یافته اند و به امداد رسانی پرداخته اند، در این حوادث، 16 نفر از هموطنان در محورهای ارتباطی و تصادفات شهری استان فارس جان خود را از دست داده اند و بیش از یک هزار و 460 نفر مجروح و مصدوم شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه افزود: نجات جان 38 مصدوم که با گاز مونو اکسید کربن مسموم شده بودند و همچنین امداد رسانی به 8 نفر از افرادی که نیاز به خدمات اورژانس هوایی داشتند از دیگر خدمات حوزه سلامت استان در روزهای نخست امسال است.
وی با اعلام تداوم آمادگی برای ارائه خدمات حوزه سلامت به مسافران و مهیمانان نوروزی دراستان فارس گفت: ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پیگیری و نظارت بر ارایه خدمات بهداشتی درمانی بهتر و سریع تر به مردم در تعطیلات نوروز تشکیل شده و فعال است .
بهادر بیان کرد: ستاد تسهیلات نوروزی بر اساس دستور کار کشوری، از نیمه اسفند با هماهنگی دانشگاه ها و دانشکده های اقماری استان فارس شامل فسا، لار، جهرم و گراش و همچنین سازمان های مرتبط با حوزه سلامت در استان مانند سازمان انتقال خون، هلال احمر، پزشکی قانونی، آموزش و پرورش و شهرداری، فعالیت خود را آغاز کرده است.
او با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی، خدمات سلامت در زمینه های بهداشتی، درمانی و دارویی به مردم، مسافران نوروزی و زائران سومین حرم اهل بیت، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، بدون وقفه و با آمادگی کامل ارایه می شود، از برنامه ریزی این ستاد برای فعالیت 32 شبکه بهداشت و درمان، 67 بیمارستان خصوصی و دولتی، 123 درمانگاه خصوصی و 400 تخت دیالیز در سطح استان فارس، در این ایام خبر داد.
بهادر افزود: همچنین 49 مرکز تصویربرداری بیمارستانی و رادیولوژی، بیش از 40 داروخانه شبانه روزی و سه مرکز غربالگری نوزادان در شیراز نیز، آماده ارایه خدمت در این ایام هستند.
خدمات رسانی 40 مرکز دندانپزشکی در استان و سه مرکز دندانپزشکی شبانه روزی در شیراز، 140 مرکز آزمایشگاهی، 183 پایگاه اورژانس زمینی و سه پایگاه اورژانس هوایی برای ارایه خدمات به مردم و مسافران نوروزی، دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان خدمات ستاد تسهیلات نوروزی این دانشگاه، معرفی کرد.
وی با معرفی سامانه کشوری 190 برای اطلاع از موضوعات بهداشت محیطی و مراکز بین راهی،مشاوره دارویی و اورژانس، بر پیگیری کارشناسان در سطح استان در زمینه شکایت، پیشنهاد و انتقادهای مردمی تاکید کرد و یادآور شد: اطلاع رسانی از طریق پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فضای مجازی، بنر، کتابچه و پمفلت آموزشی با همکاری روابط عمومی دانشگاه، شهرداری و آموزش و پرورش از دیگر فعالیت هایی است که اعضای ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه برای تامین سلامت مردم، انجام داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار در مورد پیشگیری از مسمومیت با گاز دی اکسید کربن در کمپ های اسکان نوروزی و استفاده از قارچ های محلی، افزود: مردم باید برای تضمین سلامت خود، به توصیه های ایمنی و بهداشتی کارشناسان مستقر در کمپ ها و ورودی شهر توجه کافی داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار در اثر سهل انگاری نباشیم.
دکتر بهادر با اشاره به اینکه با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، مردم می توانند از طبیعت و اماکن مذهبی، تاریخی و دیدنی استان فارس در این روزهای بهاری بهره مند شوند، بیان کرد: تمام خدمات درمانی اورژانسی در مراکز درمانی معرفی شده انجام می شود و مردم با تماس با شماره تلفن 1819 در استان فارس می توانند از حضور پزشکان متخصص در مراکز درمانی مختلف و نیز اطلاعات درمانی و دارویی در صورت نیاز، آگاه شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرهیز از خود درمانی برای بیماران را گوشزد کرد و خطاب به هموطنان یادآور شد: در صورت بروز هرگونه حادثه، با حفظ خونسردی، با شماره 115 تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، نیروهای اورژانس به یاری شما بشتابند.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.