به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل تبادار پنجشنبه در دوازدهمین‌ جلسه کارگروه توسعه صادرات استان فارس که با حضور مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با تشکر از تلاش های مدیران دولتی و مجموعه بخش خصوصی از آنان خواست به صورت مشترک، سند و برنامه ای را برای سال 97 در حوزه صادرات تعریف کنند.
وی با تاکید بر اینکه بحث صادرات در ابعاد مختلف باید دنبال شود گفت: ظرفیت زیادی در بخش کشاورزی داریم اما در حوزه صادرات محصولات کشاورزی وضعیت مطلوبی نداریم.
استاندار فارس گفت: این استان می تواند جایگاه قوی برای توسعه صادرات کشور داشته باشد و از ظرفیت های لازم در این زمینه برخوردار است.
وی با اشاره به طرح دیدگاه های نمایندگان بخش خصوصی در این نشست گفت: در محافل و جلسات و کارگروه ها بخش خصوصی هم صریح صحبت می کنند و هم سریع کار انجام می دهند و موفقیت ها در حوزه صادرات مرهون تلاش فعالان این بخش است.
تبادار به ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و گفت: در این چندماه سفرای کشورهای مختلف با من تماس گرفتند که نشست هایی گذاشته اند و در نشست ها یک کلمه از دیپلماسی سیاسی صحبت نکردند و تمام کلام آنان مبتنی بحث اقتصادی و راهکارهایی بود که چگونه از مزیت کشور در استان فارس بهره گرفته شود.
استاندار فارس گفت: بهتر است وزارت صنعت و معدن و تجارت یک کتابچه حاوی ظرفیت استان ها نوشته و برای سفرای ایران در دیگر کشورها ارسال کند.
تبادار در ادامه به تاکید همه مسوولان کشور بر توجه به موضوع اشتغال و کارافرینی و توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: وضعیت استان فارس در پهنه صادرات نسبت به گذشته بهتر است اما این می توانست بهتر از این باشد.
وی ادامه داد: باید یارانه حمل و نقل هوایی برای استان فارس محقق شود، استان فارس می تواند یک جایگاه توسعه صادرات قوی در پهنه های مختلف برای کشور باشد و ظرفیت های لازم را دارد.
استاندار فارس با اشاره به ظرفیت های نمایشگاهی استان گفت: یکی از استان هایی هستیم که هر هفته نمایشگاه میزبان نمایشگاه ها است و از این رو، باید کمک کنیم تا ظرفیت نمایشگاه بین المللی فارس در شیراز توسعه یابد.
در این نشست، تعدادی از صادرکنندگان و کارآفرینان برتر کشوری و استانی به بیان موانع و مشکلات پیش روی حوزه صادرات پرداختند.
9254/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.