به گزارش خبرنگار ایرنا احمد رحمانیان، روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در شبکه های اجتماعی این بحث مطرح می شود که دستگاه های حاکمیتی با شادی مردم مخالف هستند و برخی نیز از روی جهالت این موضوع را بازتاب می دهند در حالی که هیچ کس در نظام با شادی مخالف نیست.
وی با بیان اینکه شادی باید در چارچوب شرع و قانون انجام شود، اظهارکرد: وظیفه دستگاه حاکمیتی برقراری نظم و آرامش در کشور است و به همین سبب چگونگی عملکرد دستگاه های امنیتی و قضایی در این زمینه رصد می شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: کسانی که به اسم چهارشنبه پایان سال اموال عمومی را تخریب می کنند با آنان قاطعانه برخورد می شود.
رحمانیان با اشاره به استفاده برخی از افراد از ترقه و مواد محترقه در آیین چهارشنبه پایان سال، بیان داشت: ترقه و مواد محترقه در فرهنگ ایرانی ها نبوده و این موضوع که متعلق به فرهنگ چینی هاست به کشور ما وارد شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس خطاب به مردم گفت: در چهارشنبه آخر سال امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید، سعی کنید در منزل بمانید و در صورت بیرون آمدن برپایی مراسم جشن و شادی ها با نظارت والدین انجام شود.
رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان فارس برای جلوگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات اجرای طرح قاضی در مدرسه است که در پیوند با این موضوع تا کنون 800 نشست برگزار شده است.
این مقام قضایی ادامه داد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم آنچه بر عهده قوه قضاییه است، مدیریت پیگیری از وقوع جرم است و بر این باوریم که اگر دستگاه های اجرایی به وظایف قانونی خود آنگونه که باید عمل و بر زیر مجموعه خود اعمال نظارت کنند این کار خود به مثابه اقدامی پیشگیرانه است.
رحمانیان، موضوع پیشگیری از وقوع جرم را منحصر به یک دستگاه و یا نهاد خاص ندانست و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این حوزه همه دستگاه ها باید مشارکت داشته باشند.
وی افزود: دستگاه قضایی در استان فارس در حوزه پیشگیری، فراتر از وظایف قانونی خود فعالیت کرده است.
این مقام قضایی، همچنین به اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان فارس در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: در این حوزه 20 کانال ایجاد کرده ایم، کار اطلاع رسانی دنبال می شود و مردم هم باید آگاه باشند ارتکاب جرم در فضای مجازی هیچگونه تفاوتی با فضای واقعی ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این نشست، در باره تمهیدات این نهاد قضایی برای برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه در چهارشنبه پایان سال اظهار داشت: قضات خبره، قاطع و مجرب در شعب ویژه رسیدگی به جرایم چهارشنبه آخر سال حضور خواهند داشت و در کنار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به وظیفه خود عمل می کنند.
علی صالحی افزود: مخالف شادی مردم نیستیم اما با قاطعیت با کسانی که امنیت مردم را برهم زنند برخورد خواهیم کرد و
به سارقان و افرادی که مرتکب جرایم امنیتی شده اند تا پایان تعطیلات نوروز مرخصی نخواهیم داد.
9254 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.