به گزارش ایرنا، علی حسن پور روز یکشنبه در جسله شورای اداری گناوه بادستور کار تکریم و معارفه دادستان این شهرستان در فرمانداری افزود: اگر همه نسبت فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که کمرنگ شده احساس مسئولیت کنند بسیاری از آسیب ها و جرائم کاهش می یابد.
وی با اینکه رعایت تقوای الهی در درون انسان و کارهای فرهنگی از دیگر راهکارهای اثرگذار در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است، گفت: افرادی که در جامعه جرم می کنند و دستگیر می شوند تقوای الهی ضعیفی دارند.
دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر ادامه داد: باید دنبال اهرم هایی باشیم که فرصت ارتکاب جرم را بگیریم که پایش تصویری می تواند مفید و کارساز واقع شود.
وی گفت: درصورتیکه تمامی خیابان ها و کوچه ها به دستگاههای الکترونیکی پوششی مجهز شوند، تخلفات و جرائمی که اتفاق می افتد بخوبی رصد و فرد دیگر ارتکاب جرم در ذهنش قطور نخواهد کرد.
وی اظهارکرد: یکی از مصادیق اهتمام به امور مردم ، عدالت است که در تمامی شئونات زندگی تاثیر دارد.
دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر افزود: هرگاه اسم عدالت می آید، ذهن ها به به قوه قضاییه بخاطر اینکه ضامن اجرای آن است متبادر و معطوف می شود، در حالیکه همه ارکان در این زمینه باید ادای تکلیف و نقش آفرینی کنند.
حسن پور گفت: عدالت کامل به معنای آن است که جامعه ای عاری از جرم باشد و هرچه دراین زمینه برنامه ریزی و کار شود از اتلاف وقت و هزینه ها در قوقه قضاییه جلوگیری می شود.
دادستان سابق عمومی و انقلاب گناوه هم با ارائه گزارشی از فعالیت های دوران تصدی مسئولیت خود در این شهرستان گفت: در این مدت شمار پرونده های ورودی به دادسرا 37 هزار و 421 فقره بود که 36 هزار و 48 فقره آن مختومه شدند.
خدارحم گزدرازی افزود: تعامل سازنده با شورای تامین، تقویت حس اعتماد و ارتباط نزدیک با مردم، برخورد قاطع با جرائم خشن و مخلان نظم و امنیت، رسیدگی به چندین پرونده مهم در ارتباط با زمین خواری و دریاخواری و قاچاق، تعامل با رسانه ها و مبارزه با فساد اداری از عمده برنامه ها و فعالیت های دوران مسئولیت دادستانی بوده است.
دراین نشست حجت الاسلام پیروز اردکانی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید گناوه معرفی و از خدمات خدارحم گزدرازی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.