به گزارش ایرنا دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی ادبی ریحانة‌النبی، روز دوشنبه در آیین افتتاح این جشنواره گفت: دو هزار و 700 اثر در قالب شعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
خلیل شفیعی افزود: همچنین در بخش داستان، 350 نوجوان 12 تا 15 ساله از سراسر کشور آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده اند و افزون بر این 285 اثر نیز از داستان‌ نویسان حرفه‌ای کشور به این جشنواره رسیده است.
او بیان کرد: میانگین سنی هنرمندانی که به این جشنواره آثار ارسال کرده‌اند 25سال است.
شفیعی ادامه داد: همچنین کتاب شعری با عنوان ماه بانو که برگزیده ای از اشعار شاعرانی است که آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند در قالب 585 صفحه جمع آوری شده و به چاپ رسیده که در اختیار شرکت کنندگان در این رویداد هنری قرار می گیرد.
به گفته وی، اشعار این کتاب مبتنی بر رهنمود‌های رهبری، علمای اعلام، آیات اعظام و هنرمندان است.
برگزاری دومین جشنواره ادبی ریحانة النبی در سه مرحله پیش بینی شده بود که مرحله نخست آن هفتم اسفندماه جاری با حضور جمعی از شاعران شاخص کشور از جمله فاطمه راکعی، عبدالجبار کاکایی، مصطفی رحمان‌دوست، احد ده‌بزرگی و عبدالجبار کاکایی در تهران برگزار شد.
دومین مرحله این جشنواره ملی امروز (چهاردهم اسفند) به میزبانی شیراز برپا شد و سومین مرحله آن فردا (سه شنبه) با افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی و سنتی در شهرستان مُهر برگزار خواهد شد که تا هجدهم اسفندماه سالروز ولادت حضرت زهرا (س) ادامه خواهد یافت.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.