به گزارش ایرنا، علی همتی سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، با اشاره به وجود 140 هزار واحد صنفی در فارس افزود: در اجرای این طرح و رصد روزانه بازار شب عید، بیش از 170 بازرس رسمی و افتخاری شامل 140 بازرس رسمی این سازمان و 30 بازرس افتخاری حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: علاوه بر این، از هر اتحادیه صنفی استان (600 اتحادیه) حداقل یک بازرس نیز بر فعالیت واحدهای صنفی زیرمجموعه آن اتحادیه نظارت دارد.
او اظهار کرد: این بازرسی ها با توجه به شرایط حساس روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی و همچنین افزایش تقاضا نسبت به برخی کالاها و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و با هدف جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها انجام می شود.
همتی در زمینه حوزه های مورد بازرسی در این طرح نظارتی گفت: این طرح در بخش کالایی مواردی مانند نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، شکر، پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خشکبار و شیرینی را شامل می شود و در بخش خدماتی نیز شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی، دریایی، واحدهای اقامتی، رستوران ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، انبارها، سردخانه ها، میادین میوه و تره بار بازرسی خواهند شد.
او گفت: بر این اساس، در ایام نوروز، کشیک ها و گشت های نظارت و بازرسی همانند سایر روزها فعال خواهند بود و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی برخورد خواهند کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: از ابتدای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز97 (دهم بهمن ماه) تاکنون، در مجموع 9 هزار و 240 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازارهای این استان انجام شده است.
همتی بیان کرد: در این بازرسی ها، 285 مورد تخلف شناسایی شده و 285 فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل که تخلفات احراز شده پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی گفت: عمده این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت می شود که در این پرونده‌ها در مجموع بیش از یک میلیارد و 262 ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نشدن نرخنامه و عدم صدور صورتحساب از سوی واحد های صنفی، از طریق تماس با شماره تلفن گویای 124 سامانه ستاد خبری این سازمان و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها، موارد تخلف را گزارش دهند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.