براساس گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همایش یاده شده برای بزرگداشت علامه خفری 9 و 10 اسفند 96 با هدف شناخت شخصیت‌های کمترشناخته ‌شده استان در بخش خفر از توابع جهرم برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، غلامرضا یوسفی ‌نژاد، شنبه 5 اسفند در نشستی خبری اعلام کرد: علامه خفری از بزرگان عرصه فلسفه، ریاضیات و عرفان است که در قرن نهم در خفر به دنیا آمد و پس از مدتی برای تحصیل علم به شیراز سفر کرد و در ادامه به کاشان سفر کرد و درهمان دیار به خاک سپرده شد.
در این نشست خبری حجت ‌الاسلام و المسلمین محسن روحانی،‌ دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: برنامه‌ ریزی برای برگزاری این همایش از بیش از یک سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی خفر و جهرم مصوب شد.
امام جمعه خفر با بیان اینکه علامه خفری 14 اثر فلسفی و قریب به 30 اثر در فقه دارد گفت: محور مقالات در حوزه‌های مختلف با عناوین علامه خفری و کلام، علامه خفری و فلسفه، علامه خفری و ملاصدرا و علامه خفری و مکتب فلسفی شیراز مشخص شده است.
روحانی مهم ‌ترین خروجی این همایش را رونمایی و چاپ مجموعه آثار علامه خفری دانست و عنوان کرد: آثار خطی علامه خفری از کتابخانه‌های مختلف جمع‌آوری شده است و طی فرآیندی تحقیق و بازخوانی شده و توسط بنیاد فارس‌شناسی به چاپ رسیده که به همراه کتاب اربعینات این شخصیت که حاوی 120 حدیث از مصادر سنی و شیعه است،‌ رونمایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: افتتاحیه این همایش 9 اسفندماه از ساعت 8 تا 18 در بخش خفر با پیام کتبی آیت‌الله جوادی آملی و نیز با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر ولایتی عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز می‌شود و در نوبت عصر با سخنرانی‌ دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر قاسم کاکایی و دکتر احمد بهشتی ادامه می یابد.
دبیر اجرایی این همایش ادامه داد: مراسم اختتامیه 10 اسفند در جهرم از 9 صبح تا 12 با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر محسن جوادی برگزار می‌شود.
وی همچنین وعده رونمایی از سردیس علامه خفری در این مراسم داد.
امام جمعه خفر بیان کرد: دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه جهرم برپا خواهد شد و این مراسم به صورت سالیانه در حوزه‌های مختلف علمی اجرا خواهد شد.
روحانی بیان داشت: 20 اثر علمی به این همایش ارسال شده است که از این میان 13 مقاله در همایش ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: با وجود مقام شامخ این شخصیت این همایش برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود و خدمتی به جامعه علمی کشور محسوب می‌شود.
بخش خفر از توابع شهرستان جهرم است که در جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.