قهرمان بمانا، روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه 50 درصد سزارین‌ها در کشور، سزارین های بار اول است، کاهش میزان آن مورد توجه قرار گرفته و سزارین‌های بار اول در مراکز درمانی این دانشگاه که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 28 درصد بود هم اینک به 20درصد رسیده است.
وی بیان کرد: هدف برنامه ترویج زایمان طبیعی ارتقای سلامت مادر و نوزاد است و عمل سزارین برای نجات جان مادر یا نوزاد تنها در مواردی که الزام پزشکی (اندیکاسیون) وجود دارد، صورت می گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: احداث بلوک جدید زایمانی در بیمارستان استاد مطهری جهرم از جمله اقدام هایی است که این دانشگاه با هدف فراهم سازی امکانات برای کاهش درد زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت خدمات زایمانی و ارایه خدمات زایمان طبیعی به صورت رایگان مبادر به ساخت آن کرده است.
بمانا گفت: بلوک جدید زایمانی استاد مطهری در فضایی به مساحت چهار هزار متر مربع در حال ساخت است و دارای 11 تخت LDR( واحد های تک نفره زایمان طبیعی)، سه اتاق عمل، ٣0 تخت در بخش مراقبت های مادران پس از زایمان و هشت تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.
وی، با اشاره به واحد های تک نفره زایمان طبیعی (LDR) در بلوک جدید بیمارستان استاد مطهری گفت: مراحل زایمان طبیعی در یک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می‌شود و با ایجاد شرایط لازم در حفظ حریم خصوصی مادران این امکان را فراهم می‌سازد که همراه و همسر زائو بتواند در هنگام زایمان بر بالین مادر حضور داشته باشند.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.