رئیس بیمارستان شهداء شهرستان بناب از افزایش هفت درصدی تولد در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بیمارستان خبر داد و گفت: در این مدت  دو هزار و 440 نوزاد در بیمارستان شهدای این شهرستان متولد شده است. 
دکترعارفه فکور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، افزود: از این تعداد موالید 67 درصد زایمان طبیعی و 33 درصد به صورت سزارین بوده است.
وی افزود: از تعداد کل متولدین در بیمارستان در این 9 ماه فقط، چهار مورد مرگ نوزاد داشتیم و آن هم به علت ناهنجاریی‌های زمینه ای و مشکلات خود نوزادان بوده است.
 فکور با اشاره به پیشرفت های خوب  بیمارستان شهدا بعد از سال  95 از افزایش دو برابری تعداد مراجعه کننده های بیمارستان شهدای بناب  خبر داد و گفت:  حدود 40 درصد ازمراجعه کنندگان غیر بومی هستند و دلیل  این کارافزایش حسن شهرت بیمارستان وارایه خدمات ایده ال می باشد،که در این بین بعضی از شهرهای همجوارهستند که تقریبا اکثریت زایمان هایشان در این بیمارستان انجام می پذیرد .
وی در ادامه از تجهیز بخش NICU بیمارستان به کمپرسور هوای فشرده توسط بخش خصوصی که به  صورت اهدائی بود، تشکر و از جذب اعتبار خوب برای افتتاح بخش NICU از ضیاء اله اعزازی نماینده مردم شهرستان قدردانی کرد . 
وی همچنین افزود: راه اندازی پاتولوژی و تجهیز بیمارستان به دستگاه ABG و ایجاد آشپزخانه از جمله اقدامات خود بیمارستان جهت رونق بیشتر و حل مشکلات این واحد بوده است   .
وی با اشاره به مثبت بودن تراز مالی این واحد درمانی گفت: تنها بیمارستان منطقه ای که در سال 95 تراز مالی مثبت داشت بیمارستان شهدا بود .
متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدا با انتقاد ازکمبود پزشک اطفال جهت رفع نیازهای NICU گفت: بیمارستان شهدا به علت قرار گرفتن در محور مواصلاتی روزانه پذیرای خیل زیادی از بیماران است ولی نبود پزشک اطفال کافی جهت NICU به یک مشکل اساسی تبدیل شده است .   وی از عدم پرداخت پول بیمه ها به بیمارستان انتقاد کرد و گفت: نزدیک به یکسال است بنده و دیگر اعضای پرسنل بیمارستان کارانه و اضافه کاری خود را دریافت نکرده ایم .
فکور در پایان به موفقیت های اخیرکسب شده این بیمارستان مانند " کسب رتبه یک در بین  بیمارستان های برتر کشور در سال 95 در زمینه ترویج زایمان طبیعی و ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و دریافت لوح مربوطه از وزارتخانه بهداشت و درمان" اشاره کرد وگفت: امیدوارم این موفقیت ها ادامه دار بوده و روز به  روز شاهد درخشش و ارایه ی خدمات بیشتر و بهتر به مردم شریف شهرستان و منطقه باشیم .   گفتنی است؛ بیمارستان شهداء، بیمارستان 84 تختخوابی به عنوان مرکز تخصصی زنان و زایمان وکودکان در قسمت جنوب شرقی شهرستان بناب فعالیت می کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.