محمد مهدی علویان مهر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید هیات نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی از دانشکده فنی شهید باهنر شیراز افزوئد: تقویت ارتباطات علمی این دانشکده با کشورهایی همچون افغانستان و تاجیکستان و همچنین منطقه کردستان عراق را در دستور کار داریم.
وی اظهار کرد: هم اینک تلاش داریم دانشجویان خارجی را جذب کنیم تا در این دانشکده دوره های مهارتی را بگذارنند.
رئیس دانشکده فنی شهید باهنر شیراز اظهار کرد: هم اینک حدود چهار هزار دانشجو در 30 رشته تحصیلی در حوزه برق ، مکانیک ،عمران و فناوری اطلاعات و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: بیشتر فارغ التحصیلان این دانشکده چون آموزش های مهارتی را کسب کرده اند بعد از تحصیل جذب بازار کار و یا خود به کارآفرین تبدیل می شوند به ویژه دانش آموختگان رشته مکانیک خودرو که بیشتر آنها در بازارهای کار داخل استان فارس و یا استان های دیگر مشغول کار خواهند شد.
وی بر این نکته نیز تاکید کرد که اگر بتوانیم تجهیزات کارگاهی این دانشکده را بروز کنیم فارغ التحصیلان این مرکز آموزشی کارآمدتر تربیت خواهند شد.
نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی کشور کره جنوبی روز چهارشنبه با هدف بررسی امکان سرمایه گذاری در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز از این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.
این هیات چهارنفره پیش از این از دانشکده های فنی شهرهای تهران و اصفهان بازدید کرده و قرار است آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی پس از دریافت گزارش این هیات، نسبت به سرمایه گذاری 2 میلیون دلاری در زمینه تجهیز یکی از این دانشکده ها اقدام نماید. دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز اعلام کرده است که یک میلیون دلار نیز این دانشگاه افزون بر اعتبار اهدایی کره جنوبی در این راستا تخصیص می دهد.
9873/2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.