به گزارش ایرنا محمد رضا رضایی کوچی، دوشنبه در آیین بهره برداری از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور جهرم – لار افزود: این محور بخشی از کریدوری است که در نقشه های وزارت راه، مرکز استان فارس و پایتخت را به جنوب کشور متصل می کند.
وی، با اشاره به جان باختن سالانه 17 هزار نفر در حوادث جاده ای کشور، اظهار داشت: در کنار رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم و ارتقای ایمنی جاده ها، ایجاد چنین مجتمع های رفاهی در کاهش حوادث بی تاثیر نخواهد بود.
او اظهار کرد: ایجاد مجتمع هایی که تنها در آنها سوخت عرضه می شود به تنهایی توجیه و صرفه اقتصادی نخواهد داشت و در کنار آن باید سایر امکانات برای رفاه حال مسافران و رانندگان در نظر گرفته شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس هم گفت: فاز نخست این مجتمع خدماتی رفاهی شامل جایگاه عرضه سوخت، فروشگاه، رستوران، نمازخانه و استراحتگاه است که در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای 819مترمربع با اعتباری افزون بر 28 میلیارد ریال احداث شده است.
علیرضا سیاهپور افزود: با تکمیل فاز دوم این مجموعه، فرصت های شغلی ایجاد شده در این مکان به بیش از 30 نفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: مجتمع های چند منظوره خدماتی رفاهی می تواند نقش بسزایی در رفع خستگی و کاهش خطای انسانی به عنوان عامل اصلی حوادث جاده ای داشته باشد از این رو در محورهای یکنواخت و بیابانی تاثیر وجود این مجتمع ها بیشتر نمایان خواهد بود.
سیاهپور افزود: هم اینک 39 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان فارس فعال که چهار مجتمع آن امسال به بهره برداری رسید و تا پایان سال 2 مجتمع دیگر نیز افتتاح خواهد شد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.