فریبرز رضازاده جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفت که استان فارس با جذب 633 میلیارد تومان از این تسهیلات و پرداخت آنها به واحدهای تولیدی استان در کشور پیشرو بود.
وی ادامه داد: امسال نیز دولت تدبیر و امید 30 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی در کشور در نظر گرفته که در استان فارس تاکنون به 101 واحد تولیدی یک هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
او اظهار کرد: همچنین یک هزار و 561 واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و 135 واحد صنعتی نیز برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
رضازاده گفت:‌در حال حاضر تامین نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین نوسان قیمت ارز که بر روی فعالیت واحدهای تولیدی اثر مستقیم دارد، از عمده ترین مشکلاتی است که واحدهای صنعتی استان با آن مواجه هستند.
وی افزود:‌ در استان فارس برای چهار هزار و 241 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 72 هزار و 400 میلیارد ریال و اشتغال 97 هزار و 947 نفر در زمینه های مختلف صنعتی صادر شده است.
وی ادامه داد: این واحدها عمدتا در زمینه تولید محصولات غذای و آشامیدنی، محصولات کانی غیر فلزی، محصولات صنایع لاستیک و پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات، مواد و محصولات شیمیایی، مصنوعات چوبی، مصنوعات برق و الکترونیک، مصنوعات فلزات و مصنوعات نساجی فعالیت دارند.
او گفت: در زمینه سرمایه گذاری نیز برای 2 هزار و 979 تقاضا جواز تاسیس راه اندازی واحدهای تولیدی مختلف با سرمایه گذاری بالغ بر 226 هزار و 845 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال حدود 62 هزار و 21 نفر صادر کرده ایم که این واحدها دارای پیشرفت فیزیکی از صفر تا 100 درصد هستند.
رضازاده درباره جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری هم گفت: تاکنون 175 جلسه در استان برگزار شده که به بررسی مسائل و مشکلات یک هزار و 106 واحد صنعتی در قالب یک هزار و 660 مصوبه منتهی شده است.
او افزود: پیگیری های بعدی نیز منجر به رفع مشکلات 59 درصد این واحدها شده، مسائل و مشکلات حدود 30 درصد این واحدها نیز در دست اقدام قرار دارد و مشکلات 11 درصد دیگر نیز به دلیل منع قانونی همچنان باقی است.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.