به گزارش ایرنا این مدرسه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع و با زیر بنای 630 متر مربع با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس بنا شده است.
این آموزشگاه مجهز به امکاناتی همچون سیستم سرمایی و گرمایی و نماز خانه است که با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث شده است.
درآیین ویژه تحویل این مدرسه که شنبه برگزار شد مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت:وظیفه نظام تعلیم و تربیت ،پرورش انسانهایی است که دلسوز جامعه باشند .
حمیدرضا آذری افزود: انسان هایی درجامعه مفید و موثر هستند که در عین برخورداری از منابع مالی ، بتوانند بدور از دلبستگی به آن ، از این منابع خدادادی برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنند و به مردم خود خدمت کنند.
وی اقدام خیر خواهانه یک فرهنگی را در ساخت مدرسه ، مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: فرهنگیان همواره به عنوان یک الگو شایسته در جامعه مطرح هستند و هر اقدام نیکی که انجام دهند ، یک فرهنگ سازی است و می تواند الگو و سرمشق حرکت دیگر افراد جامعه در آن مسیر باشد و ما باید قدر دان این افراد باشیم.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:هم اکنون بر خلاف گذشته، ثروت جوامع را بر اساس خرد افراد آن جامعه می سنجند.
محمد جواد جمالی افزود: خرد می تواند ثروت ایجاد کند و برای کشور پیشرفت و توسعه را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که در دین مبین اسلام بر اهیمت دانایی تاکید شده است.
وی گفت: در سال های گذشته هم به جهت سخت افزاری و به جهت نرم افزاری آموزش و پروش مورد غفلت واقع شده و یکی از دلایلی که امروزه موجب مهاجرت افراد از روستاها به شهرها شده ، نبود مدارس مناسب در مناطق روستایی است که باید برای رفع این مشکل تلاش کرد.
مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز گفت:خیرین باهوشترین مردم هستند ، چرا که توانسته اند از منابعی که خداوند در اختیار آنها گذاشته ،به نحو شایسته و به موقع حد اکثر بهره را ببرند.
سرفراز موصلی افزود: خیرین در این تجارت معنوی سود زیادی برده اند و مردم این منطقه باید قدر شناس مسئولین خود باشند.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
خبرنگار: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.