به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز پنجشنبه در آیین افتتاح هنرستان دخترانه زنده یاد سید مهرانگیز مرتضوی در ناحیه شهری مهرگان افزود: خیرین تنها مدرسه نمی سازند بلکه ارزش می آفرینند و به ما می آموزند تا در پیشرفت و اعتلای جامعه باید همه هم دل و هم قدم باشیم.
وی در ادامه از مهرگان به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های مسکن مهر کشور یاد کرد و گفت: در این ناحیه شهری 56 واحد واحد اموزشی طراحی شده است که تاکنون 16مورد آن به بهره برداری رسیده و 40 مدرسه باقی مانده نیز قرار است با جذب اعتبارات لازم ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه یک سوم مدارس شهرستان البرز نیاز به بازسازی و بهسازی دارند، افزود: تاکنون 41 مدرسه فرسوده در سطح این شهرستان شناسایی شده اند که نیاز به تخریب و بازسازی دارند که با جذب اعتبارات از نهاد مشارکت های مردمی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیرین هرچه سریع ترباید نسبت به ایمن سازی و نوسازی آنها اقدام شود.
وی، یکی از مشکلات مضاعف این شهرستان را درخصوص ساخت و تجهیز مدارس در سایر نقاط آن به جز مهرگان خواند و افزود: بخش قابل توجهی از مدارس البرز فرسوده و ناامن هستند و نیازمند تخریب و بازسازی می باشند ولی به دلیل نبود زیرساخت های مورد نیاز در ناحیه شهری جدید مهرگان بخش زیادی از اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان صرف راه اندازی مدارس این ناحیه می شود و سایر نقاط البرز از این موضوع بی بهره مانده اند.
وی با اشاره به مهاجر پذیری شهرستان البرز، گفت: بیشتر روستاهای شهرستان به دلیل جمعیت بالایی که در خود جای داده اند در واقع به نوعی روستا شهر هستند و نیازمند افزایش فضاهای آموزشی برای جوابگویی به مردم هستند.
در این ادامه این آیین که با حضور داوود محمدی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و مهر انگیز مرتضوی مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور برگزار شد، از دکترعلی ذاکری خیرمدرسه ساز که در ساخت این واحد اموزشی و چندین واحد آموزشی دیگر همکاری داشته است، قدردانی به عمل آمد.
هنرستان دخترانه مرتضوی مهرگان با ظرفیت پذیرش 300 دانش آموز در 2 طبقه با زیربنا یک هزار و 750 متر مربع و با 15 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
تعداد مدارس ناحیه شهری مهرگان نیز 21 مورد با 6 هزار و 661 دانش آموز است.
ناحیه شهری مهرگان محمدیه از توابع شهرستان البرز است و در 18 کیلومتری شرق شهر قزوین و در حاشیه آزاد راه قزوین-کرج واقع شده است.
شهرستان البرز دارای 218 واحد آموزشی با 46 هزار دانش آموز است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.