دکتر سید بصیر هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس از بهمن سال 82 فعالیت خود را به عنوان چهارمین مرکز ایران و سومین شهر پس از تهران، با انجام دو عمل همزمان در بیمارستان خلیلی آغاز کرد و همچنان در حال خدمت به بیماران است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شهر شیراز از نظر تعداد کاشت حلزون شنوایی انجام شده، دومین مرکز کشور پس از تهران است، افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی این کلانشهر در مرکز آموزشی درمانی خلیلی، به عنوان تنها مرکز دولتی ارائه دهنده این خدمت در جنوب کشور فعالیت دارد.
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز ادامه داد: هم اینک 80 بیمار در کمیسیون، کاندید مناسب برای کاشت حلزون شنوایی شناخته شده اند و در انتظار ارسال دستگاه مورد نیاز از طرف هیات امنای صرفه جویی ارزی برای این گروه از بیماران هستیم.
هاشمی اظهار کرد: حدود150 بیمار نیز با تشکیل پرونده و شرکت در برنامه های توانبخشی شنیداری کلامی، تحت نظر هستند تا پس از تکمیل پرونده و فرارسیدن نوبت با شرکت در کمیسیون تعیین تکلیف شوند.
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز گفت: تمامی مراحل گفتار درمانی، تنظیم، ارزیابی و آموزش پردازشگر گفتار در مرکز آموزشی درمانی خلیلی و مرکز کاشت حلزون شنوایی، به همت نیکوکاران و اعضای تیم کاشت انجام می پذیرد.
پروتز کاشت حلزونی، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار می گیرد و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق را فراهم می‌کند.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.