مرتضی رهنما روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرآورده با نشانی تقلبی شهرستان مرند به طور گسترده در بازار شهر شیراز توزیع شده است.
وی اظهار کرد: این محصول تنها یکی از سه نوع محصول خوراکی غیر استاندارد و تقلبی بود که هفته گذشته در سطح بازار شهر شیراز شناسایی و توقیف شد، محصولاتی که نشانی دقیق محل تولید بر روی آنها درج نشده بود و علامت جعلی استاندارد بر روی خود داشتند.
مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: انواع لواشک میوه ای با نام تجاری 'ترشی تک' به آدرس جعلی تهران شهرک صنعتی جنت آباد با جعل علامت استاندارد و یک نوع کیک با نام تجاری 'شریف' به آدرس جعلی شیراز بلوار زاگرس از دیگر محصولات غیراستاندارد بود که از بازار شیراز جمع آوری شد.
رهنما با بیان این که عرضه کنندگان این محصولات غیراستاندارد به مراجع قانونی معرفی شدند، افزود: این محصولات به صورت گسترده در مغازه های شهر شیراز توزیع شده بود و این موضوع از آنجا نگران کننده است که بیشترین مصرف کنندگان این کالاها نوجوانان و دانش آموزان هستند و مصرف این نوع فرآورده ها سلامت افراد را به خطر می اندازد.
وی افزود: محصول برگه زرد آلو « لی لی ترش » کاملا غیر بهداشتی بوده و از ظاهر آن می توان به راحتی وجود مواد خارجی سیاه رنگ را در آن مشاهده کرد.
9873/ 2027
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.