مهدی مخبری، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از همایش ها و کنگره هایی که برگزار می شود نه تنها جنبه علمی، آموزشی و پژوهشی ندارند که بیشتر کاسبکارانه و فرمایشی است،
وی افزود: طبق قوانین جدید و مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دستورالعمل برگزاری همایش های علمی، پژوهشی، از این پس تنها کنفرانس هایی که در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به ثبت رسیده باشند دارای اعتبار از نظر وزارت علوم هستند و تنها مقالات ارایه شده در کنفرانس ها و کنگره های نمایه شده در ISC دارای امتیاز پژوهشی است.
وی اضافه کرد: دهها میلیارد ریال از سرمایه های این سرزمین سالانه صرف برگزاری اینگونه همایش ها می شود بدون آنکه هیچ نشانی از آن در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) وجود داشته و یا تایید شده باشد.
رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز، بیان داشت: کنگره ها و همایش هایی که دستاورد علمی نداشته باشد، دردی از جامعه ما را بازشناسی و ریشه یابی نکند و مرجعی علمی و دستاوردی پژوهشی مبتنی بر کار آفرینی ارائه ندهد، همان بهتر که برگزار نشود.
مخبری، در بخش دیگری از مطالب خود گفت: موسسه آموزش عالی زند شیراز به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی غیرانتفاعی جنوب کشور است.
وی ادامه داد: به استناد رتبه‌بندی آذرماه جاری پایگاه استنادی و اطلاعات علمی سیویلیکا، این موسسه آموزش عالی در نیمه نخست سال تحصیلی جاری با برگزاری بیش از 40 نشست‌ علمی، کارگاه آموزشی و رویدادهای کارآفرینی در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف، موفق به کسب این عنوان در میان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور شد.
مخبری افزود: کسب عنوان برتر در میان تمام دانشگاه های کشور در زمینه برگزاری نشست های علمی و تخصصی یکی دیگر از دستاوردهای این موسسه است.
او گفت: با توجه به اینکه حلقه مفقوده زندگی جوانان اشتغال است، این موسسه با ایجاد معاونت نوآوری و توسعه ضمن انجام یک برنامه ریزی مدون برای دستیابی به افق های جدید علمی و فرهنگی گام های موثری در این زمینه برداشته است.
رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز ادامه داد: حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی این موسسه نیز با طرح جامع فرهنگی، برنامه های بسیار زیادی در ارتباط با فعالیت های دانشجویان در دستور کار دارد و با حمایت از این ساختار جدید دانشجویان را به سمت نهادیه شدن فرهنگ کار و تلاش سوق می دهد و هدف آتی خود را تضمین اشتغال برای همه افرادی می داند که این موسسه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.
مخبری بیان کرد: با وجود 2 زیر مجموعه مدیریت کارورزی و اشتغال و مدیریت نوآوری و تجاری سازی فناوری در این معاونت، به زودی گام های عملی این هدف محقق خواهد شد.
وی گفت: این برنامه مدون از قابلیت اجرا در تمام دانشگاه ها و موسسه های علمی کشور برخوردار است و نتایج آن موفقیت آمیز خواهد بود.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.