دکتر مصطفی ندیم با اشاره به برگزاری نخستین نشست کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت کوروش افزود: برنامه ای در دست اجرا داریم که بر اساس آن آیین بزرگداشت بنیانگذار سلسله هخامنشی با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود و همه جنبه های ملی، مذهبی، ایرانیت و هویت ایرانی نیز در آن دیده شود.
وی ادامه داد: کوروش در حقیقت شخصیتی است که هم در ایران و هم در تاریخ تمدن جهانی تاثیر گذار بوده است.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: در طول تاریخ ایران سلسله های پادشاهی بسیاری بر سر کار آمده اند اما هخامنشیان در ایران تمدن ساز بوده اند و حداقل به این بهانه هم که شده باید موسس این سلسله را ارج نهیم.
ندیم تصریح کرد: علاوه بر این، رفتار صلح جوی کوروش است که این ویژگی باید به گونه ای مطرح شود که همه جهانیان بدانند که مردم ایران مردمی صلح دوست هستند و زبانی بهتر از زبان کوروش برای بیان این مطلب سراغ نداریم.
عضو هیات علمی و استاد تاریخ دانشگاه شیراز درباره کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت کوروش هم گفت: تشکیل این کارگروه یک اقدام بسیار خوب است و امیدواریم در نشست های تخصصی بتوانیم به راهکارهای خوب و در نهایت نتیجه ای مطلوب دست یابیم.
کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت تاریخی کوروش در استان فارس روز سیزدهم آبان تشکیل و با صدور حکمی از سوی استاندار این استان، هادی پژوهش جهرمی به عنوان مسئول این کارگروه منصوب شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 803257
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.