مجید پازوکی پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در شاهرود، تاکیدکرد: تاریخ و تمدن چند هزار ساله کشور مان دارای دوبال فرهنگ دیرپا و ارادت به اهل بیت(ع) است و این دوبال در طول تاریخ مکمل هم بوده اند.
وی افزود: شکسته شدن هریک از این 2 بال سبب زمین خوردن و تقویت آن ها سبب اوج گیری این پرنده زیبا می شود.
این حافظ شناس شاهرودی ، با انتقاد از همکاری نکردن برخی اداره ها در برگزاری برنامه های فرهنگی- هنری انجمن ملی دوستداران حافظ ، گفت: کلاس های این انجمن مردمی هر هفته برگزار می شود اما برخی دستگاه ها که وظیفه خدمات رسانی به چنین برنامه هایی را دارند ، حتی یک اتاق و یا سالن کنفرانس در اختیار انجمن قرار نداده و کلاس ها در جایی مانند انباری برگزار شده است .
پازوکی همچنین از حمایت کم رنگ مسوولان از هنرمندان انتقاد کرد و گفت: چرا تریبون را از هنرمندان گرفته ایم؟ چرا هنرمندی مانند شهرام ناظری در ماه یک ربع در رسانه ملی حضور ندارد؟ این ها دغدغه های هنرمندان ماست. وقتی به هنرمند بزرگی چون استاد شجریان تریبون داده نمی شود، طبیعی است که برخی رسانه های بیگانه با ایشان گفت و گو کنند .
این تهیه کننده سینما تاکید کرد: من با نظرات سیاسی استاد شجریان کاری ندارم اما نباید آدم ها را به صورت 2 دسته مطلق خوب و بد جدا کنیم. انجمن دوستداران حافظ به دلیل خدماتی که وی به موسیقی ایران کرد که ممکن است تا سال ها کسی چنین کارهایی انجام ندهد، سردیس استاد را ساخته و رونمایی کرد.
پازوکی یادآور شد: شجریان با نوع خواندنش حافظ را به تمام خانه های ایرانیان برد.
وی از حضور نیافتن روسای اداره های فرهنگی شهرستان در همایش ملی دوستداران حافظ که هفته گذشته برگزار شد ،گله کرد و گفت: با این وجود تلاش بی دریغ شهردار و شوراهای اسلامی شاهرود و بسطام، اداره میراث فرهنگی شهرستان و حضور یافتن فرماندار و نماینده مردم شاهرود جای قدردانی دارد.
مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود، از هنرمندان شهرستان نیز گله ای داشت و گفت: در این همایش، بزرگ ترین خطاط و نگارگر ایران حضور یافت اما یک تن از هنرمندان خطاط و یا انجمن خوشنویسان شهر برای خوشامدگویی به او حاضر نشد.افرادی چون کیوان ساکت و محمد معتمدی حضور داشتند اما از انجمن موسیقی شهر کسی برای گفت و گو با آنان نیامد.
پازوکی تاکید کرد: از جامعه پزشکان، هنرمندان و دیگر اقشار شهرستان انتظار می رود، در زمان برگزاری کنسرت و برنامه های فرهنگی، با حضور خود، حمایت بیشتری از این برنامه ها داشته باشند.
وی درباره برنامه های انجمن دوستداران حافظ در شاهرود هم گفت: برگزاری کلاس و برپایی بزرگداشت بزرگان شعر و ادب فارسی به طور مرتب پیگیری شده و تقدیر از کتاب فروشی ها و معلمان بازنشسته شهر در برنامه های آتی این انجمن است.
هفته گذشته همایش ملی دوستداران حافظ با حضور بزرگان دنیای هنر در شاهرود برگزار شد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irna_shahrood مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.