به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار سه شنبه در جریان بازدید از خطوط ریلی این استان افزود:برهمین اساس برای اتصال راه آهن شیراز به بوشهر مقدماتی فراهم شده که در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
وی ادامه داد: علاوه بر راه آهن شیراز- بوشهر، احداث خطوط ریلی شیراز- گلگهرکرمان و همچنین اقلید - یزد نیز از دیگر اولویت های شبکه راه آهن فارس است.
تبادار، حمل و نقل ریلی را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های فارس در کنار حمل و نقل جاده ای و هوایی از مولفه های مهم توسعه این استان برشمرد و گفت: هم اینک سالانه 500 هزار مسافر از خدمات ریلی فارس بهره مند می شوند که با توجه به ظرفیت حمل و نقل ریلی این رقم باید افزایش یابد.
استاندار فارس درباره انتقال گندم مازاد استان به سایر استان های کشور از طریق خطوط ریلی نیز گفت: هم اینک سالانه 400 هزار تن گندم از فارس به وسیله راه آهن به سایر نقاط کشور منتقل می شود که با بهره برداری از سیلوهای دپو گندم ایستگاه های سیوند، اکبرآباد و اقلید، این جا به جایی به شکل مطلوب تری انجام خواهد شد.
تبادار افزود: با بهره برداری از این سیلوها در آذرماه امسال شرایط برای انتقال 70 هزار تن گندم تا پایان امسال و 300 هزار تن گندم در سال آینده میسّر خواهد شد.
وی درزمینه پیگیری ها برای اتصال خط سریع السیر راه آهن تهران – اصفهان به شیراز هم گفت: از آنجا که 92 درصد از خطوط ریلی فارس سرعت 120 کیلومتر در ساعت را پوشش خواهند داد، مقرر شد شرایط برای افزایش سرعت تا سقف 140 کیلومتر در خطوط ریلی فارس فراهم شود.
او ادامه داد: با عملیاتی شدن این مهم، شاهد اتصال خط سریع السیر شیراز به اصفهان و در ادامه تهران خواهیم بود و زمینه برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران و رونق گردشگری فراهم خواهد شد.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.