معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار گفت: نرخ بالای تعرفه پروازهای چابهار سبب کاهش ورود گردشگران شده و به‌منظور جذب گردشگران در شهرستان چابهار و سیستان و بلوچستان نیازمند کاهش تعرفه پروازهای چابهار هستیم.

به گزارش ایلنا، سیستان و بلوچستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیمی در زمینه جذب گردشگر داشته که بسیاری از این جاذبه ها ثبت جهانی شده‌است‌ ،با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری  شناخته شده ، زیرساخت ها و اقدامات فراوانی به منظور تحقق شعار گردشگری در استان صورت گرفته‌است.

سواحل بکر مکران و بندر چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری در استان محسوب می‌شود اما متاسفانه نرخ بالای تعرفه های پرواز به چابهار از سایر نقاط کشور ، سبب کاهش استقبال و گلایه گردشگران برای سفر به این استان پهناور و شهرستان چابهار شده‌است.

ایوب درویشی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مسیر هوایی چابهار طولانی ترین مسیر از تهران و اکثر نقاط کشور محسوب می‌شود تخصیص یارانه و تسهیلات ویژه از سوی دولت به‌منظور کاهش تعرفه های پرواز به چابهار لازمه توسعه گردشگری در چابهار و استان می باشد .

وی افزود: پیگیری های جدی و مکاتبات فروانی توسط استاندار و فرمانداری چابهار بمنظور کاهش نرخ تعرفه های پرواز چابهار صورت گرفته است و با توجه به طولانی بودن مسیر پروازی چابهار از اکثر نقاط کشور ، کاهش نرخ تعرفه های پروازی باید در دستور کار دولت قرارگیرد.

درویشی عنوان کرد: برخی از پروازهای چابهار از  طریق سازمان منطقه آزاد رزرو می‌شود اما کافی نیست و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد .

 فرماندار ویژه چابهار  تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری کوتاه مدت و بلند مدتی به‌منظور جذب گردشگران و تحقق شعار گردشگری سال 96 ، در شهرستان چابهار صورت گرفته‌است.

درویشی افزود: سال گذشته حدود 300 هزار گردشگر وارد شهرستان چابهار شدند و با وجود برخی نارسایی ها و نواقص استقبال خوبی از سوی گردشگران صورت گرفت که در تلاشیم تا تمامی نواقص مرتفع گردد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: فرودگاه بین المللی چابهار در زمینی به مساحت 2 هزار و 800  هکتار جانمایی و تعیین و تکلیف شده و در شرف آغاز عملیات اجرایی آن هستیم .

فرماندار ویژه چابهار عنوان کرد: پروژه خط راه آهن چابهار به زاهدان فعال بوده و 100  کیلومتر از آن آماده ریل گذاری شده و تاثیر به سزایی در ترانزیت و جابجایی مسافران خواهد داشت.

وی با اشاره به اقامت گردشگران و مسافران در چابهار گفت: 8 هتل به‌منظور اقامت مسافران در چابهار موجود است و یک هتل5 ستاره دیگر هم در دست اجراست.

وی افزود:  کمپ اقامتی که از گذشته در چابهار وجود داشته به دلیل عدم حفاظت و نگهداری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری چابهار  تخریب شده است ازین رو نیازمند کمپ های اقامتی کوتاه مدت در چابهار هستیم.

وی با اشاره به وجود جاذبه های گردشگری فراوان در چابهار ،تاکید کرد: در تلاشیم تا با حمایت آژانس های هواپیمایی و تورگردان ها و استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بخشی از زیرساخت های گردشگری تامین شود.

گزارش خبری : فائقه راغی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.