سعید کشاورزی، شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به استناد آمار یاد شده، تصادف های منجر به فوت به علت سبقت غیر مجاز، رخ به رخ شدن خودروها و همچنین سرعت زیاد وسایل نقلیه که منجر به واژگونی خودرو می شود، اتفاق می افتد.
وی افزود: از ابتدای سال 96 تا کنون بیشترین حادثه در محور اقلید به آسپاس رخ داده که علت آن از سوی کارشناسان سرعت بالا و غیر مجاز خودروها اعلام شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اقلید بیان کرد: این اداره برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی، مبادرت به آشکار سازی نقاط حادثه خیز، ایجاد سد خاکی در نقاط پرتگاهی، و تعریض محور اقلید به سورمق کرده است.
کشاورزی گفت: افزایش تعداد گشتی های پلیس راه در سال جاری در کاهش میزان وقوع تصادف در جاده های این شهرستان موثر بوده است.
محمد مهدی مسعودی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان اقلید هم بیان داشت: در 6 ماه نخست امسال 284 مورد تصادف در سامانه اورژانس 115 این شهرستان به ثبت رسیده است اما این آمار در مدت مشابه سال گذشته 312 مورد تصادف بود که بیانگر روند رو به کاهش است.
زهرا کاوه، مسئول پزشکی قانونی شهرستان اقلید هم گفت: در نیمه نخست امسال، 15 نفر در حوادث جاده ای این شهرستان جان باختند و 173 نفر مصدوم شدند که این رقم در مدت مورد اشاره در سال گذشته، 24 نفر فوتی و 209 نفر مصدوم بود که این امر حاکی از کاهش شمار تلفات و مصدومان در جاده های اقلید است.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: سیدمهدی مرتضوی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.