به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: حوادثی که در روز سیزدهم آبان اتفاق افتاد همانند تبعید امام راحل (ره)، شهادت دانشجویان در دانشگاه و فتح لانه جاسوسی که امام آن را انقلاب دوم نامگذاری کرد، همگی ایجاب می کند که این روز را گرامی داریم و در راهپیمایی این روز در مبارزه با استکبار و آمریکا شعار دهیم.
وی مبارزه با استکبار را رویه حرکت پیامبران الهی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما هم همین راه را ادامه داد و امام هم آمریکا را رأس استکبار معرفی کرد و مبارزه با او را بر همه چیز مقدم دانست و فرمود که هیچ گاه رابطه ما با این کشور اصلاح نخواهد شد نه با مذاکره و نه با سایر مسائل.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز آمریکای جنایتکار در عرصه بین المللی به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و نظام اسلامی و تشدید تحریم ها برای فشار آوردن بر ملت ایران است و این همان از جمله همان اقداماتی است که فرعون انجام می داد.
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به رهسپارشدن میلیون ها نفر از شیعیان جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین (چهلمین روز) شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) در کشور عراق گفت: عترت و خاندان گرامی پیامبر گرامی اسلام (ص) زیارت اربعین را معادل نماز قرار دادند یعنی نماز ستون قرآن است و ستون دین و زیارت اربعین تکیه گاه عترت پیامبر و ستون عترت است.
وی اظهار کرد: نماز به معنای واقعی فحشا و منکر را می برد و اربعین به معنای حقیقی همه چیز را به انسان ارزانی می دارد.
امام جمعه شیراز گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) مردم را از جهل علمی و جهالت عملی نجات داد و امام حسین (ع) هم با شهادتش مردم را از جهل علمی و جهالت عملی نجات داد.
آیت الله ایمانی افزود: مردم شهر شیراز که موفق به حضور در اربعین حسینی در کربلا نشده اند همچون پارسال با حضور در اجتماع بزرگ سوگواران حسینی در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به عزاداری یکپارچه می پردازند.
6114/ 2027
خبر: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.