دکتر فرخ بهارلویی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم‌ها در قالب گروه های 40 تا 45 نفره عصر چهارشنبه با همکاری جامعه پزشکی استان فارس به کربلا اعزام شدند.
او ادامه داد:‌ 2 تیم از این گروه ها در طول مسیر پیاده ‌روی حضور دارند، این 2 تیم که حدود 88 نفر هستند با کوله درمانی از نجف تا کربلا به زائران خدمات ارائه می‌دهند و اغلب از دانشجویان علوم پزشکی هستند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس و دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : این تیم پزشکی به مدت 10 روز در عراق مستقر خواهند بود و با ایجاد هفت درمانگاه ثابت و سیار که 2 درمانگاه اصلی آن در کربلا است، خدمات پزشکی لازم به زائران اربعین حسینی ارائه می شود.
بهارلویی اضافه کرد : 10 تیم پزشکی در بیمارستان‌های مستقر در موکب های همجوار حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) مستقر هستند و به تمام زائران ایرانی و غیرایرانی خدمات می‌دهند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس ارائه خدمات به موکب های مستقردر کربلا و در مسیرهای حرکت زائران را در برنامه ستاد اربعین دانست و گفت: دراین زمینه هماهنگی لازم با موکب حضرت احمد ابن موسی (ع) که موکب اصلی استان فارس است انجام شده و دراین موکب 45 نفر از پزشکان و افراد فعال در حوزه های پیراپزشکی مستقر می شوند.
بهارلویی همچنین با بیان اینکه محموله های دارویی به ارزش سه میلیارد ریال تامین شده تا دراختیار زائران اربعین قرار گیرد گفت: در موکب های 38 گانه شیراز و در سایر موکب ها و در موکب حضرت احمد ابن موسی (ع) دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز زائران توزیع می شود.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس ارائه خدمات پزشکی در موکب ها را محدود به خدمات پزشکی عمومی دانست و اضافه کرد: با توجه به شرایط و حجم مراجعات امکان ارائه خدمات تخصصی و بستری وجود ندارد با این حال اگر زائری نیاز به خدمات تخصصی داشت، با هماهنگی صورت گرفته در یکی از بیمارستان‌های کربلا بستری می‌شود.
به گفته وی از سه سال قبل یک کار ابتکاری و جهادی توسط بسیج جامعه پزشکی استان برای خدمت‌رسانی پزشکی به زوار اربعین حسینی آغاز شده که امسال نیز با برنامه‌ریزی‌ های به عمل آمده 500 پزشک عمومی، پیراپزشک، پرستار، بهیار و بهورز را به همراه 100 دانشجوی علوم پزشکی به کربلای معلا اعزام شده اند.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.