به گزارش ایرنا محمد رضا سنگری، شامگاه سه شنبه در سیزدهمین همایش ادبیات عاشورایی که با موضوع از قیام عاشورا تا قیام حضرت مهدی (عج) ویژه خانواده بزرگ بهزیستی در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: اگر بینش زینب گونه در جامعه وجود داشته باشد، نگرش به مسائل بسیار متفاوت خواهد بود و مشکلات معنوی جامعه قابل حل است.
این نویسنده عاشورا پژوه با بیان اینکه اگر اسلام توسط عاشورا نگه داشته شده، اربعین هم عاشورا را حفظ کرده است
گفت: اگر چه قیام عاشورا در مجموع هشت ساعت به طول کشید اما آثار آن بسیار ژرف و ماناست به گونه ای که پس از سپری شدن بیش از یک هزار و 400 سال از واقعه کربلا این رویداد تاثیر گذار همچنان از سوی شیعیان و رهروان حسین بن علی (ع) و یاران باوفای ایشان زنده نگه داشته شده است.
مدیر کل بهزیستی استان فارس نیز در این همایش بیان کرد: فرهنگ عاشورا باید به درستی و با دقت برای نسل کنونی تبیین شود تا آنها هم این فرهنگ ارزشمند را به نسل های بعدی انتقال دهند.
سید مرتضی موسوی افزود: در مورد فرهنگ عاشورا اگر صدها سال مطالعه و هزاران کتاب هم نگاشته شود باز هم به حقایق این رویداد تاریخی نائل نخواهیم شد.
وی اظهار داشت :عاشورا و قیام امام حسین (ع) فقط متعلق به اسلام و شیعیان نیست بلکه به تمام جهانیان تعلق دارد.
دبیر اجرایی سیزدهمین همایش ادبیات عاشورایی هم گفت: فراخوان این جشنواره در شهریورماه 96 از سوی اداره کل بهزیستی فارس به سایر استان های کشور اعلام و متعاقب آن 108 اثر از 18 استان به دبیرخانه این همایش ارسال شد.
محمدرضا هوشیار افزود: پس از داوری این آثار در نهایت 53 اثر در قالب نثر و 55 اثر در قالب نظم برگزیده شد که از این تعداد 14 اثر از 6 استان کشور شامل مرکزی، قزوین، فارس، لرستان، البرز و اصفهان به مرحله نهایی راه یافتند و هفت اثر هم به عنوان آثار خوب و متوسط شناخته شد.
وی اظهار داشت: موضوع چهاردهمین همایش ادبیات عاشورایی که سال 97 برگزار می شود 'حضرت زینب (س) و جاودانگی نهضت عاشوراست'.
از برگزیدگان سیزدهمین همایش ادبیات عاشورایی، با اهدای لوح، تندیس و جوایزی تجلیل شد.
7379 /6118
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.