به گزارش خبرنگار ایرنا امیر دریادار امیر رستگاری، سه شنبه در حاشیه مراسم تحویل 12 فروند شناور تندرو گلف 25 فوت به سازمان شیلات کشور در شیراز، در جمع خبرنگاران افزود: امروز سازمان صنایع دریایی به لحاظ برخورداری از متخصص ترین نفرات دریایی و بهره برداری از پیشرفته ترین فناوری ها نه تنها در زمینه پشتیبانی و تامین نیازهای دفاعی نیروهای مقتدر دریایی کشور بلکه در زمینه طراحی و ساخت شناورهای مورد نیاز مجموعه های دولتی و بخش خصوصی نیز فعالیت دارد.
وی ادامه داد: بر همین اساس این سازمان تا امروز بیش از 176 فروند انواع شناورهای غیر نظامی را طراحی و تولید کرده که ساخت و واگذاری این 12 فروند شناور به سازمان شیلات کشور نیز دستاوردی دیگر در این زمینه است.
او افزود: شناورهایی که امروز تحویل می شود از شناورهای تندرو مورد نیاز دریابانی سازمان شیلات است که از آنها در برای حفظ و حراست از ذخیره های آبزی پروری در سواحل خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و دریای خزر استفاده خواهد شد.
مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: سازمان شیلات با این تجهیزات جدید خواهد توانست که برای جلوگیری از صیدهای غیر قانونی که توسط صیادان غیر مجاز انجام می شود با جدیت بیشتری در میدان باشد.
رستگاری ادامه داد: شناورهای ساخته شده توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حداقل 35 درصد نسبت به مشابه خارجی صرفه جویی ارزی به دنبال دارد و به زودی با نصب سامانه رانش ساخت داخل، میزان صرفه جویی به بیش از 45 درصد خواهد رسید.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.