رحیم آزادی، روز شنبه در نخستین روز از هفته پدافند غیر عامل (ششم تا دوازدهم آبان) در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس، پس از فراخوانی که انجام شد، 13 شرکت مشاوره ای انتخاب و گزینش شده و برای دریافت رتبه پدافند غیر عامل و سپری کردن آموزش های لازم به تهران معرفی شدند.
وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی که قصد اجرای طرح عمرانی دارند باید حتما با یکی از این شرکت ها قرارداد منعقد کنند تا این شرکت ها نسبت به تهیه طرح توجیهی پدافند غیرعامل اقدام کنند.
آزادی، در مورد برنامه های هفته پدافند غیر عامل هم گفت: شعار امسال این هفته 'حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور' است و این هفته را فرصت مناسبی برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر آموزش، فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصول پدافند غیرعامل در جامعه می دانیم.
او اظهار کرد: با رویکرد فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در جامعه به ویژه در مدارس و در بین دانش آموزان و فرهنگیان، برنامه های هفته پدافند را از دبیرستان دخترانه علاءالدین بهشتی ناحیه یک شیراز آغاز کردیم.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس ادامه داد: دانش آموزان ما به عنوان آینده سازان کشور باید با الزامات پدافند غیرعامل آشنا شوند، از آمادگی مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه های مختلف برخوردار باشند و به عنوان سفیران ما برای ترویج این فرهنگ در بین خانواده های خود اقدام کنند.
وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاورد دستگاه های اجرایی در پیوند با الزامات پدافند غیر عامل، تشکیل 6 سمینار با موضوع های مختلف، برگزاری مانور، برپایی جلسه های آموزشی و نشست های تخصصی در استان فارس از دیگر برنامه هایی است که برای هفته پدافند غیرعامل تدارک دیده شده است.
پدافند غیرعامل، مجموعه اقدامات غیر نظامی را در بر می گیرد که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار قرار دارد. این اقدامات به افزایش بازدارندگی کشور، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن، خواهد انجامید.
سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 با دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و در سال 1391 نیز اداره های کل استانی این سازمان فعالیت خود را آغاز کردند.
از ششم تا دوازدهم آبان به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.