علی سلحشوری در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی فارس افزود: در بودجه سال 96 حدود 932 میلیارد تومان اعتبارات استانی برای فارس در نظر گرفته شد که تا کنون 35 درصد آن به صورت اسناد خزانه با سر رسید یک و دو ساله به فارس رسیده و تنها 3 درصد آن به صورت نقد وارد خزانه استان جهت پرداخت به شاغلین در طرح های عمرانی شده است.
به گفته وی، از 932 میلیارد تومان مذکور، 880 میلیارد تومان در شورای برنامه ریزی استان و در کمیته های شهرستانی توزیع شده است.
سلحشوری گفت: برای هزینهکرد این میزان اعتبار، 550 موافقتنامه عمرانی مبادله شده است.وی به عدم ابلاغ 145 میلیارد تومان اعتبار ارتقای شاخصهای توسعهای استان اشاره کرد و گفت: این ابلاغ اعتبار مراحل پایانی خود را میگذراند و ما هم معطل ابلاغ آن هستیم.
سلحشوری به سهم 935 میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی ملی برای فارس در بودجه سال 96 اشاره کرد و گفت: تخصیص 68 درصد این مبلغ در قالب اسناد خزانه یک ساله و دو ساله به فارس ابلاغ شده و هیچ مبلغی بهصورت نقدی از این محل به فارس نرسیده است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس همچنین به آخرین وضعیت طرح آمایش سرزمینی فارس اشاره کرد و گفت: تدوین این طرح از سال 92 آغاز شد که 3 سال زمان صرف تعیین وضعیت کنونی و تهیه اطلاعات دقیق شد و از سال 95 تا کنون نیز در حال برنامهریزی جهت آینده فارس در قالب طرح آمایش سرزمینی هستیم.
به گفته سلحشوری، این طرح پیشرفت فیزیکی 93 درصدی دارد و تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.
وی یادآور شد: طرح مذکور با همکاری دستگاههای اجرایی، نخبگان، دانشگاهیان، فعالان بخش خصوصی توسط یک شرکت تهرانی تدوین شده است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در پایان سخنان خود از فراهم شدن فضا برای واگذاری 119 پروژه دولتی به بخش خصوصی در فارس خبر داد و گفت: از این تعداد 38 پروژه به بخش خصوصی واگذار شد و 81 پروژه دیگر در حال واگذاری است.
وی با بیان این که سپرده شدن این پروژه ها به بخش خصوصی بار مالی عظیمی را از دوش دولت برداشت اضافه کرد: 119 پروژه مذکور شامل 10 پروژه جدید، 32 پروژه نیمه تمام و 73 پروژه به بهره برداری رسیده که از این پروژهها 10 پروژه جدید، 7 پروژه نیمه تمام و 21 در پروژه به بهره برداری رسیده به بخش خصوصی فارس واگذار شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 774983
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.