به گزارش ایرنا جمشید گلپور، روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه اصناف استان فارس در شیراز افزود: همین که یک صنف یا واحد تجاری از سند سازی، صدور سندهای صوری و جعل برگ خرید خودداری کند و یا به بهانه ها و ترفندهای مختلف فرار مالیاتی نکند، این اقدام ها به نوعی مبارزه با پولشویی محسوب می شود.
وی بیان داشت: اصناف می توانند از طریق جلوگیری از قاچاق کالا و ارز با پدیده شوم پولشویی مبارزه کنند و اتحادیه ها و اتاق های اصناف هم در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده دارند.
گلپور ادامه داد: به زودی شاهد شدت گرفتن برخوردها و سنگین تر شدن مجازات ها برای افرادی که از پرداختن مالیات فرار می کنند، خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم، هدف از برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه اصناف این استان را ارتقای سطح آگاهی روسای اتحادیه ها، اتاق های اصناف و مدیران و کارشناسان اداره های صنعت، معدن و تجارت استان برای آشنایی بیشتر با پولشویی دانست.
علی همتی افزود: از آنجا که کشور هم اینک مسیر توسعه را طی می کند، لازم است در این مسیر با موانعی همچون پولشویی به ویژه در حوزه های اقتصادی که با مسائل مالی در ارتباط است برخورد قاطع شود و متولیان این حوزه ها آموزش های لازم را برای مبارزه با این پدیده فراگیرند.
منظور از پولشویی، وانمود کردن تحصیل پول از راه مشروع است در صورتیکه در حقیقت امر کسب درآمد از طریق غیر قانونی صورت گیرد و به عبارت دیگر پولشویی، تبدیل سود حاصل از خلافکاری و فساد به دارایی‌های به ظاهر مشروع است.
فرار مالیاتی، سند سازی، استفاده از پول به غیر از مواردی که برای آنها منظور شده از روش های پولشویی به شمار می آید.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.